------------------------------------
------------------------------------

Dovanos idėja!!!

190px
------------------------------------

Dalį „Suvalkiečio“ žinių ir naujienų galima skaityti naujienų dalijimosi platformoje etaplius.lt, pasirinkus Marijampolės regioną.

Amžius mokslui ne kliūtis: suaugusiųjų švietimas padeda atsitiesti ir atrasti save

Lietuvoje populiarėja suaugusiųjų švietimas. Vis daugiau žmonių supranta, kad užvėrus mokyklos ar universiteto duris, mokymasis nesustoja. Norintieji tobulinti profesines žinias ar paįvairinti laisvalaikį prasminga veikla renkasi iš gausybės suaugusiems rengiamų programų ir kursų. Suaugusiuosius moko specialiai parengti mokytojai – andragogai.

 

R. Koncevičienė sako, kad suaugusieji mokosi dėl įvairių priežasčių: nori įgyti išsilavinimą, tobulėti, prasmingai praleisti laiką.

R. Koncevičienė sako, kad suaugusieji mokosi dėl įvairių priežasčių: nori įgyti išsilavinimą, tobulėti, prasmingai praleisti laiką.

Tobulėjimas – vidinis variklis
Marijampolietė Roma Koncevičienė švietimo srityje dirba daugiau nei dvidešimt metų ir pasirinko ji ne įprastą darbą su vaikais, o kiek kitokią kryptį. Ji – andragogė, arba suaugusiųjų mokytoja, ir šiandien šios profesijos sako nekeistų į nieką.
„Man patinka griauti sienas, paprastai egzistuojančias tarp mokytojo ir mokinio. Pedagogai turi būti panašūs į besimokančiuosius“, – priduria ji, ne vienerius metus dirbanti biologijos mokytoja Marijampolės suaugusiųjų mokymo centre ir metodininke Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centre. Moteris teigia, kad džiaugiasi turėdama galimybę augti kartu su savo mokiniais, stengiasi išlikti įdomia, komunikabilia ir kūrybiška asmenybe.
„Mokymosi procesas turi būti aktyvus, jame svarbus įvairių metodų taikymas: darbas grupėse, komandoje, vaidybiniai žaidimai, mokymasis veikiant ir pan. Jis padeda kurti bendradarbiavimo atmosferą“, – įsitikinusi ji. Pavyzdžiui, vienoje iš paskaitų jos studentai žiūrėjo filmą apie suaugusiųjų mokymosi motyvaciją. Tada vieni turėjo pasidalinti savo patirtimi – ką pastebėjo, pajautė, kiti – tiesiog klausėsi. Vėliau pasakotojai pakeisdavo klausytoją. Net būdami toje pačioje auditorijoje ir matę tą patį filmą, dalyviai pastebėdavo skirtingus dalykus. Taigi mokymasis, kai tą pačią istoriją išgirsti vis kitu kampu, yra daug efektyvesnis.
Moteris priduria, kad dar vienas svarbus uždavinys – atpažinti besimokančiojo individualų mokymosi stilių ir būdą.
„Teko patirti visko, tačiau įdomiausia stebėti, kaip keičiasi mokinių mąstymas ir jų ankstesnės patirtys, veiksmai konkrečiose situacijose. Tai džiaugsmo akimirkos, kurios atperka visas tavo įdėtas pastangas ir skirtą laiką“, – sako ji.

Ateities profesija
R. Koncevičienė sako, kad andragogo profesiją drąsiai galima vadinti unikalia ateities profesija, be kurios neišgyvens nei viena progreso siekianti visuomenė. „Gyvename tokiu laikmečiu, kai mokytis ir tobulėti reikia visą gyvenimą, o žmogaus mokymesi ilgiausias etapas atitenka suaugusiųjų švietimui. Vadinasi, naujos kompetencijos andragogui būtinos ne tik dėl augančių mokinių poreikių, bet ir dėl sparčiai besikeičiančių technologijų“, – įsitikinusi ji.
Mokiniai, dalyvaujantys suaugusiųjų švietime, labai skirtingi. Anot jos, atėjusius mokytis galima suskirstyti į tris grupes: mokiniai, turėję mokymosi sunkumų, todėl anksčiau iškritę iš nuosekliojo mokymosi sistemos, ryškios asmenybės ir brandūs žmonės, sugebantys pažvelgti į save iš šalies, turintys tam tikrą gyvenimiškos patirties bagažą.
Pastarieji mokosi, nes jaučia vidinį poreikį, nori tobulėti įvairiapusiškai ir dažniausiai žino, kokias spragas reikia užpildyti, o štai senjorai linkę įdomiai praleisti laiką, pabūti drauge. Paprastai jie renkasi menus ir kryptis, kuriose realizuoja neįgyvendintas jaunystės svajones. Jie nori ir mokytis, ir paįvairinti kasdienybę, o kartais jiems tai tiesiog puikus būdas pabėgti nuo buities.

Iš gausybės variantų išsirinkti savo – ne visada paprasta, todėl norintiems atrasti tai, kas išties prie širdies, R. Koncevičienė pataria kreiptis į Meilės Lukšienės švietimo centre dirbančius neformaliojo suaugusiųjų švietimo koordinatorius – jie visada patars, kur ir ko galima mokytis arčiausiai namų patogiausiu jums laiku.

Nuo psichologijos iki paskaitų apie madą
Norintiems mokytis suaugusiesiems Marijampolės regione galimybių yra išties nemažai – galima sėkmingai dalyvauti tiek formaliojo, tiek neformaliojo suaugusiųjų švietimo veiklose. Dauguma jas pasirinkusiųjų mokosi užsienio kalbų, menų, IKT, siekia įgyti finansinių, pilietinių, saugaus eismo, sveikos gyvensenos žinių ir gebėjimų, tobulinasi profesinėse srityse.
Pavyzdžiui, Marijampolės kolegijos Tobulinimosi studijų centre periodiškai organizuojami vairavimo instruktorių kursai, taip pat galima išmokti siūti, vyksta socialinių darbuotojų ir jų padėjėjų mokymai. Čia galima išmokti naujo amato ar pasitobulinti esamus darbinius įgūdžius. Centro darbuotojai mielai seminarų vesti atvyksta ir į įmones.
Regione veikia ir Trečiojo amžiaus universitetas, kuris siūlo lankyti namų ūkio, dvasinio tobulėjimo, gamtos ir aplinkosaugos paskaitas ir net lavinti mados bei stiliaus pajautimą, įvairius mokymus ir paskaitas išbandyti kviečia profesinio rengimo, suaugusių mokymo, kultūros centrai, muzikos mokykla, Petro Kriaučiūno viešoji biblioteka.
Iš gausybės variantų išsirinkti savo – ne visada paprasta, todėl norintiems atrasti tai, kas išties prie širdies, R. Koncevičienė pataria kreiptis į Meilės Lukšienės švietimo centre dirbančius neformaliojo suaugusiųjų švietimo koordinatorius – jie visada patars, kur ir ko galima mokytis arčiausiai namų patogiausiu jums laiku.
Mokymosi visą gyvenimą galimybių yra kiekvienoje savivaldybėje. Lėšų suaugusiųjų švietimo programoms skiria Švietimo ir mokslo ministerija, jos finansuojamos ir iš 2014–2020 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų. Suaugusieji gali nemokamai mokytis lietuvių kalbos, užsienio kalbų, įgyti psichologinių, skaitmeninio raštingumo ir kt. įgūdžių.
Meda Piečytė

 

 

 

Užs. 1699.

Dalį „Suvalkiečio“ žinių ir naujienų galima skaityti naujienų dalijimosi platformoje etaplius.lt, pasirinkus Marijampolės regioną.