------------------------------------
------------------------------------

Dovanos idėja!!!

190px
------------------------------------

Dalį „Suvalkiečio“ žinių ir naujienų galima skaityti naujienų dalijimosi platformoje etaplius.lt, pasirinkus Marijampolės regioną.

Tiems, kas bent kartą keliavo autobusu (Sūduvos istorijos puslapiai)

Skaitytojams pristatyta Gintaro Kandroto knyga „Marijampolės krašto viešasis transportas“

Renginį vedusi Daiva Klimavičienė nuodugniai iškamantinėjo Gintarą Kandrotą. Penktadienį Marijampolės autobusų stoties laukiamojoje salėje žurnalistas, „Suvalkiečio“ redaktorius Gintaras Kandrotas pristatė savo knygą „Viešasis transportas Marijampolės krašte“.
Anot autoriaus, ir data, ir vieta pristatymui pasirinkta neatsitiktinai. Prieš septyniasdešimt metų, rugsėjo 27-ąją, Marijampolėje buvo įkurta autotransporto kontora, vėliau pervardinta autotransporto įmone, iš kurios išsivystė ir dabartinis Marijampolės autobusų parkas. „Kur dar daugiau, jeigu ne autobusų stotyje, tokią knygą pristatinėti“, – retoriškai klausė autorius.
Renginį vedusi žurnalistė Daiva Klimavičienė susirinkusiuosius, kurių buvo pilna stoties laukiamoji salė, įtraukė į nuotaikingą viktoriną apie keleivinių autobusų istoriją Marijampolėje, kuri ir suguldyta į šią knygą. Klausytojai atsakinėjo, kiek autobusų stočių buvo Marijampolėje, per kiek laiko iš Marijampolės į Kauną nuvažiuodavo autobusai ir į kitus smagius klausimus. Viktoriną paįvairino nuotaikingos dainos, kurios taip pat buvo susijusios su keliavimu, transportu. Jas atliko dainuojamosios poezijos atstovas, Šakių gitaristų klubo vadovas Arūnas Danielius.
Marijampolės autobusų parko direktorė Dalytė Venčkauskienė dėkojo knygos autoriui už svajonės įgyvendinimą. Knygos gimimu džiaugėsi užsakovai, Marijampolės autobusų parko direktorė Dalytė Venčkauskienė. Juk į 335 puslapių leidinį sugulė visa įmonės istorija. Tai ne tik istorinė vertybė, bet ir puiki reprezentacija įmonei. Knygą vartys ne vien marijampoliečiai, ji jau iškeliavo į kitus miestus, keliaus ir į užsienį, nešdama žiną apie Marijampolės viešąjį transportą. Lietuvoje tokia knyga bene pirmoji, gal tik Kaunas ir Vilnius turi kažką panašaus.
„Mano širdis džiaugiasi, matant tokį susidomėjimą knyga. Norėčiau, kad kiekvieną dieną autobusų stoties laukiamojoje salėje būtų tiek žmonių, linkėčiau skleisti žinią apie knygą ir visiems važinėti Marijampolės autobusų parko autobusais“, – sakė direktorė.
Knygą pristatinėdamas jos autorius Gintaras Kandrotas pasakojo, kad idėja ją parašyti gimė spontaniškai, netyčia. „Domiuosi praeitimi, senovine technika ir daiktais, senais automobiliais. Šis pomėgis skatino ieškoti atsakymų į klausimus: o kaip su transportu Marijampolėje buvo tarpukariu, kada atsirado viešasis transportas, kokiais autobusais buvo vežiojami marijampoliečiai, kokie buvo maršrutai. Bandžiau šių atsakymų ieškoti internete, bet pasirodė ne taip paprasta, informacijos beveik neradau. Pasidarė įdomu, ėmiau klausinėti. Taip užsukau į Marijampolės autobusų parką, pradėjome bendrauti su direktore Dalyte Venčkauskiene.
Autobusų parko direktorė norėtų, kad laukiamojoje salėje kasdien būtų tiek žmonių, kiek jų buvo atėję į knygos pristatymą. Iš jos gavau pirmų transporto veteranų kontaktus, pakalbinau buvusius autotransporto įmonės darbuotojus. Rinkdamas medžiagą apsilankiau Kauno regioninio valstybės archyvo Marijampolės filiale, Lietuvos centriniame valstybės, savivaldybės archyvuose, perverčiau tarpukario ir pokario spaudą, kalbinau ką nors apie Marijampolės viešojo transporto istoriją žinančius žmones. Esu dėkingas visiems, ypač transportininkams veteranams, kurie pasakojo, dalijosi turima medžiaga. Išgirsti jų liudijimus buvo labai įdomu. Pavyko surasti tikrai unikalių nuotraukų, pasakojančių transporto istoriją“, – sakė G. Kandrotas.
Anot knygos autoriaus, visas šis darbas užtruko daugiau kaip pustrečių metų. Leidinyje pateikiami ne tik sausi faktai, skaičiai, bet ir ištraukos iš įvairaus laiko spaudos, kitų leidinių, taip pat buvusių transporto darbuotojų prisiminimai. Knygoje gausu archyvinių dokumentų ir fotografijų, iš kurių nemaža dalis – anksčiau niekur neskelbtos. „Sąmoningai vengiu šį leidinį vadinti istoriniu. Esu žurnalistas, tad man norėjosi, kad knygoje būtų ne vien sausi faktai, bet ir „druskos“. Trumpai tariant, kad būtų įdomu skaitytojams, kurie bent kartą keliavę autobusu“, – sakė autorius.
Ne tik dainuojantis, bet ir kuriantis muziką Arūnas Danielius šį kartą dainavo apie transportą ir kelius...Didelę pagalbą autoriui suteikė Kauno regioninio archyvo Marijampolės filialo direktorius Rimvydas Urbanavičius, pasveikinęs autorių su rimtos knygos gimimu. Naudotasi įvairiais šaltiniais, pateikta daug istorinės medžiagos, aplankyti archyvai, atrinkti ir publikuojami įdomiausi dokumentai, nuotraukos. Istorikas, kraštotyrininkas Arūnas Kapsevičius pastebėjo, kad leidinys apie regiono transportą vienas pirmųjų Lietuvoje. Knyga tikra, išsiskiria iš tų dabar pasirodančių gausybės knygelių joje pateikta tiriamąja, istorine medžiaga. A. Kapsevičius juokavo, kad už tokį darbą autorių jie jau gali priimti į savo „istorikų butlerininkų“ draugiją.
Knygą „Marijampolės viešasis transportas“ išleido leidykla „Terra Publica“.
Tai pirmoji Gintaro knyga, tad visai simboliškai nuskambėjo Marijampolės savivaldybės administracijos Komunikacijos skyriaus specialistės Danguolės Micutienės linkėjimas, kad knyga apie Marijampolės autobusų parko istoriją nebūtų paskutinė.
Loreta TUMELIENĖ
Ričardo PASILIAUSKO nuotraukos

Dalį „Suvalkiečio“ žinių ir naujienų galima skaityti naujienų dalijimosi platformoje etaplius.lt, pasirinkus Marijampolės regioną.