------------------------------------

Prenumerata 2020!

------------------------------------

Dovanos idėja!!!

190px
------------------------------------

Dalį „Suvalkiečio“ žinių ir naujienų galima skaityti naujienų dalijimosi platformoje etaplius.lt, pasirinkus Marijampolės regioną.

Kiekvienas gali atrasti sau labiausiai tinkančius ir patinkančius vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai – dar viena iš sričių, kur skiriasi kartų įgūdžiai: jaunesnės kartos lenkia vyresnes.Vaizdo žaidimus žaidžia, ko gero, visi, kas naudojasi kompiuteriais ar mobiliaisiais įrenginiais, netgi patys mažiausi vaikai. Egzistuoja įvairių žaidimų formų ir žanrų: jie žaidžiami ir internetu, ir su specialiais tam skirtais įrenginiais, yra pritaikyti skirtingoms amžiaus grupėms ir skirtingų pomėgių turintiems žmonėms.
Šalia pramoginės funkcijos kai kurie žaidimai turi aiškų edukacinį tikslą – išmokyti tam tikrų įgūdžių, reikalingų namuose ar mokykloje. Kita vertus, svarbu ir atpažinti galimas videožaidimų keliamas grėsmes, žinoti, kaip nuo šių grėsmių apsidrausti, ypač kai kalbama apie vaikų pasirenkamus žaidimus. Tad suaugusiesiems, tėvams ir mokytojams yra svarbu suprasti, ką ir kodėl žaidžia jų vaikai ar mokiniai ir kaip padėti jiems pasirinkti.
Visgi tėvams, kurie nuo vaikystės nežaidė ir yra mažai susipažinę su videožaidimais ir galbūt dėl to skeptiškai juos vertina, o ir tiems mokytojams, kuriems vis dar atrodo, kad vaizdo žaidimai netinka mokymuisi, praverstų artimiau susipažinti su šia sritimi.
Vaizdo žaidimų industrija yra labai didelė ir auganti, tad išrūšiuoti, suskirstyti visus jos produktus labai sudėtinga.
Žaidimą galima palyginti su knyga: joje yra istorija, kurią perskaitai ir traktuoji taip, kaip tuo metu supranti, kaip leidžia tavo patirtis. O vaizdo žaidimas – tai tokia knyga, kurios scenarijų galima susikurti pagal save. Daugelis jų įdomūs tuo, kad neturi vieno rezultato, tiesiog eini prie tikslo, kurį pasieki tokį, kokio pats nori, pagal savo sugebėjimus, polinkius: jeigu žaviesi smurtu ar jėga, arba priešingai, nori kurti, statyti, auginti – galima pasirinkti.
Populiariausi yra veiksmo kategorijos, kurie skirstomi į daugybę grupių: veiksmo nuotykių, pirmo asmens šaudyklė, trečio asmens šaudyklė ir kt. Jie yra įtraukiantys, lavina reakciją, kuria įtampą, kaitina kraują. Rezultatas priklauso nuo žaidėjo reakcijos ir sugebėjimo valdyti kompiuterinę įrangą. Ji turi būti tikrai gera, nes milisekundės dalis žaidime vaidina svarbų vaidmenį, nuo to priklauso rezultatas. Tad „geimeriai“ (žaidėjai) pagal tai renkasi žaidimų įrangą. Siužetai čia kaip veiksmo filmuose – gali būti detektyvas, kariniai arba nuotykių kaip „Avataras“, yra ir sporto, ir kovos su priešininku, ir pan.
Nesutariama, ar laikas, praleistas prie kompiuterio, visada yra prasmingas ir naudingas.Viena iš subkategorijų – pirmo asmens šaudyklė, kai žaidėjas veikia pats su ginklu (gali būti mafijos, karo siužetai, sportas, medžioklė). Trečio asmens šaudyklė – kai tik matai žmogų iš nugaros, tarsi būtum operatorius. Veiksmo žanro yra ir lenktynės, galima rinktis pagal savo domėjimosi sritį – „Formulė-1“, Dakaro ar pan. Šie žaidimai įtraukia azartu, lavina judesius: tampi įgudęs klaviatūros ir pelės valdytojas. Lavina reakciją, sugebėjimą greitai priimti sprendimą, nes nėra laiko svarstymui.
Vaidmenų RPG žanro žaidimai leidžia įsikūnyti į herojų, jį valdyti, kurti pagal save. Žaidėjas turi laisvą žemėlapį, laisvą pasaulį su tam tik­romis taisyklėmis ir jame gyvena. Šie vaizdo žaidimai ugdo tam tikras asmens savybes, moko rinktis, kas yra gerai, blogai, kaip pats supranti, duoda laiko apmąstyti sprendimą, nes viskas vyksta realaus laiko greičiu. Lavina loginį mąstymą, nes apmąstai savo ėjimo pasekmes, priklausomai, kiek turi surinkęs informacijos, privalai pasverti savo sprendimus, matai jų padarinius. Taip lavinamas ir gebėjimas valdyti, rinkti informaciją. Tai ieškančio proto žaidimai tiems, kurie mėgsta mįsles. Pavyzdžiui, knygoje nėra tiek papildomos informacijos, skaitai tik tai, kas parašyta, nėra papildomų erdvių ar puslapių, kur galėtum pasidomėti išsamiau. O žaidime yra svarbu išanalizuoti visą papildomai pateiktą informaciją, įsigilinti į išnašas, bet aišku, galima pasielgti ir paviršutiniškai.
Yra tokių veiksmo žaidimų, kur duodamas vienas takas, ir kiek pamatai juo eidamas, iš to sprendi, kokia yra situacija. RPG yra pateikiama daug informacijos, žaidėjas gali gilintis, o tai, kiek jis surinks informacijos, padės jam priimti sprendimą. Taigi labai daug priklauso nuo žaidėjo – jo tikslo, ar tik nori pereiti, eina nesigilindamas, kaip ir tam tikro tipo žmonės daro gyvenime. O kiti linkę 100 procentų viską išsiaiškinti, išsianalizuoti ir tik tada priimti sprendimą…
Dar vienas iš daugybės žanrų – simuliacijų tipo žaidimai. Jie įdomūs ir suaugusiems. Juose atkartojama realybė. Fermos gyvenimo simuliacijoje žaidėjas turi žemės, gyvulių, privalo spręsti, ar uždirbtus pinigus investuoti į įrangą, žemę, ar kitur išleisti. Kaip žmogus jį žaidžia, tikėtina, tokius sprendimus darys ir gyvenime. Yra miestų statymo simuliacijų žaidimai, kur tenka kurti infrastruktūrą ir spręsti įvairiausias problemas. O jas čia kuria dirbtinis intelektas (botai). Tenka ieškoti išeičių įvykus gaisrui, vandentiekio avarijoms, spręsti įvairius gyventojų interesų konfliktus ir pan. Tai lavina gebėjimą reaguoti, spręsti problemas, vesti derybas, taip pat kitus atitinkamus įgūdžius.
Vaizdo žaidimai tikrai įtraukia ir kiekvienas jų pasiūlos platybėse gali atrasti sau labiausiai tinkančius ir patinkančius. Naujos technologijos nuolat diegiamos į videožaidimų industriją. Štai „Pokemon go“ žaidžiamas ir virtualiai, ir realybėje – žaidėjas eina ieškoti realybėje paslėpto objekto.
Videožaidimus galima nusipirkti arba atsisiųsti nemokamai. Tie, kurie kainuoja, yra kokybiškesni, geresnės grafikos ir labiau įtraukiantys, o nemokami internetiniai žaidimai, nors jų yra labai daug, prastesnės kokybės.

Dalį „Suvalkiečio“ žinių ir naujienų galima skaityti naujienų dalijimosi platformoje etaplius.lt, pasirinkus Marijampolės regioną.