Šiandien „Suvalkietyje“ pradedame spausdinti ištraukas iš būsimo leidinio apie Marijampolės krašto viešojo transporto istoriją.
Šia tema susidomėjau visai atsitiktinai. Tačiau atsitiktinumas virto jau trečius metus trunkančiu darbu, savotišku tyrimu. Per tą laiką teko perversti daugybę senų, tarpukario ir sovietmečio laikraščių, leidinių, knygų, pakalbinti ne vieną transporto sistemoje dirbusį veteraną, apsilankyti ir pasikapstyti archyvuose, muziejuose. Taip po dalelę ėmė dėliotis šiokia tokia mozaika. Planuojamas šio darbo rezultatas – knyga, kuri dienos šviesą turėtų išvysti dar šį rudenį.
Ji apims du laikotarpius. Vienas bus nuo pačių pradžių (viešasis transportas mūsų krašte atsirado dar prieš Pirmąjį pasaulinį karą) iki Antrojo pasaulinio karo pabaigos, kitas – nuo maždaug 1945 m. iki Nepriklausomybės atgavimo ir Marijampolės autotransporto įmonės reorganizacijos bei privatizacijos. Kiekvienas laikotarpis bus padalintas į keletą temų.
„Suvalkiečio“ skaitytojai galės susipažinti su viena iš jų – viešojo transporto apžvalga nuo pradžios iki 1945 m.
Kartu noriu kreiptis į mūsų skaitytojus. Galbūt kas nors turite nuotraukų, dokumentų ar kitko (pavyzdžiui, įvairaus laikotarpio autobusų bilietų, transportininkų uniformų, komposterių ir t. t.), kas gali būti susiję su šia tema? Gal galite tuo pasidalinti – paskolinti nusiskenuoti, nufotografuoti, kad tai išliktų istorijai?
2017 metais „Suvalkietyje“ jau spausdinome skelbimą su panašiu prašymu – tuomet buvo atsiliepusių buvusių Marijampolės (Kapsuko) ATĮ darbuotojų, papasakojusių savo istorijas, pasidalinusių nuotraukomis. Galbūt atsilieps dar kas nors? Kreiptis galima telefonu 8 687 94445, el. paštu gintaras@suvalkietis.lt arba tel. (8 343) 98841 į Marijampolės autobusų parko direktorę D. Venčkauskienę.
Ir dar. Tuometėje Kapsuko ATĮ buvo rašomas savotiškas metraštis. Būta storo albumo su įrašais, nuotraukomis, spaudos iškarpomis. Tačiau per įmonės reorganizaciją ir privatizaciją jis kažkur dingo. Galbūt kas nors žinote, kur, gal kas nors jį priglaudė kaip išmestą ir nereikalingą? Būtų labai įdomu jį pavartyti, jei tik jis dar kur nors išlikęs…