Pažinimo laboratorija 2020

Dovanos idėja!!!

190px

Jau galite užsiprenumeruoti „Suvalkietį“ neišeidami iš namų.

Taip pat galite užsakyti skelbimą, sveikinimą ar užuojautą.

 

Patrauklu ekranai, internetas

Marijampolietė Indrė Žalalytė – diplomuota komunikacijos specialistė. Mergina šiuo metu gyvena ir dirba Anglijoje ne visai tiesiogiai su įgyta specialybe susijusį darbą administracijoje, tačiau būtent išsilavinimas ją skatina domėtis žiniasklaidos aplinka. „Suvalkiečiui“ I. Žalalytė papasakojo, ką mano apie britų žiniasklaidą, kuo ji šiuo metu kvėpuoja ir kuo, jos nuomone, skiriasi nuo lietuviškosios. Indrė taip pat pasidalijo mintimis, ko žiniasklaidos vartotojams Lietuvoje būtų verta pasimokyti iš britų.

Anglijoje įsikūrusi marijampolietė Indrė Žalalytė mano, kad lietuviška žiniasklaida iš britiškos galėtų pasimokyti žiniasklaidos turinio skirstymo. Merginos nuomone, į vieną vietą suplaktos analitinės ir bulvarinės medžiagos skaitytojus vargina. Nuotrauka iš asmeninio pašnekovės albumo– Kaip manai, kokiais žinia­sklaidos kanalais britai naujienas gauna dažniausiai? Kaip atrodo, kuriais pasitiki labiausiai?
– Kaip ir dauguma šiuolaikinio pasaulio žmonių, naujienas dažniausiai britai skaito telefonuose, planšetėse, kompiuteriuose. Naujienų portalai internete – greitas ir paprastas, o dažniausiai ir nemokamas būdas gauti informaciją bet kur ir bet kada. Žinoma, televizija vis dar populiari, tačiau laikraščiai žiniasklaidos kanalų populiarumo skalėje tikriausiai užima paskutinę vietą.
Sunku kalbėti už kitus, tačiau atrodo, kad labiausiai britai pasitiki didžiosiomis žiniasklaidos kompanijomis: BBC, „The Independant“, „The Daily Mail“, „The Guardian“, „The Times“.
– Kaip manai, britams priimtina mokėti už žiniasklaidos turinį?
– Tikrai mieliau pasirenkamos nemokamos naujienos, o jei mokamos, tuomet skaitmeninės – dauguma populiariųjų laikraščių ir žurnalų gali būti pasiekiami telefonu už gan nedidelį mokestį. Tokiu būdu skaityti naujienas yra pigiau ir patogiau.
– Žiniasklaidos auditorijos dalis, skaitanti laikraščius, kaip bebūtų, išlieka. Kokia pastebima spausdintos žiniasklaidos vartojimo kultūra?
– Kiek tenka pastebėti, spaudinius skaito vyresnio amžiaus žmonės. Laikraščius vartančius britus tenka matyti kavinėse, metro, autobusuose ar tiesiog parkuose ant suolelių. Jaunimas, užuot skaitęs laikraščius, maigo telefonus, planšetes ir kompiuterius. Anglija – jokia išimtis. Laikraščių populiarumas čia, kaip ir kitose šalyse, mažėja. Populiarumą praranda net bulvarinė spauda – sensacingos naujienos lengva ranka pasiekiamos internete.
– Kaip naujosios medijos keičia britų žiniasklaidą? Galbūt pastebi, kokių permainų į rinką įnešė internetinė televizija „Netflix“, leidžianti vartotojui pasirinkti, ką jis nori matyti?
– „Netflix“ Anglijoje, ko gero, galima rasti kiekvienuose namuose, nepaisant to, kad platforma yra mokama. Turiu ne vieną pažįstamą, kuris naudojasi tik „Netflix“ ir klasikinės televizijos nežiūri.
Svariausi argumentai: plati, nuolat atsinaujinanti turinio pasirinkimo galimybė, reklamos nebuvimas, programos neapibrėžtumas laike – pasirinktą serialą ar filmą gali žiūrėti kada nori ir kiek tik nori kartų.
 Šiomis dienomis populiariausios temos, kuriomis rašo britų žiniasklaida, yra koronavirusas ir „Brexit“.– Kaip dažnai tavo aplinkoje Britanijos gyventojai diskutuoja apie žiniasklaidos naujienas? Kaip manai, kokios temos juos domina labiausiai?
– Naujienos aptariamos kasdien – namuose su šeima, darbe su kolegomis, net parduotuvėje su nepažįstamu žmogumi yra priimtina pasikalbėti apie orų permainas arba kylančias kainas. Taip pat diskutuojama apie dienos įvykius, aktualijas. Šiuo metu, kaip ir daug kur pasaulyje, populiarios koronaviruso, „Brexit“ temos.
– Kokiais kanalais vietines naujienas dažniausiai sužinai tu? Kokios temos pačią domina labiausiai? Koks žiniasklaidos kanalas tau atrodo patikimiausias?
– Dažniausiai renkuosi BBC internetines naujienas – patogu, greita ir nemokama. Žinios čia pateikiamos paprastai ir aiškiai, man patinka, kad naudojamos neklaidinančios antraštės, trumpi straipsniai. Jeigu turiu šiek tiek daugiau laiko, mėgstu paskaityti „The Guardian“ ar „The Independant“ – čia randu ilgesnių, įdomių, kokybiškų, analitinių straipsnių. Pasiilgusi lietuviškų naujienų kartais užsuku į 15min.lt ar lrytas.lt portalus. Aktualios temos, žinoma, susijusios su Anglija arba Lietuva. Ypač mėgstu skaityti apie keliones arba asmenines istorijas, pažintis. Į visus naujienų šaltinius žvelgiu kritiškai, bet mano mėgstamiausia visgi yra BBC.
Anglija – konservatyvi šalis. Tiesa, žiniasklaidos vartojimo įpročiuose konservatyvus požiūris nėra gajus: anglai aktyviai naudojasi naujosiomis medijomis.– Kaip manai, ko lietuviška žiniasklaida galėtų pasimokyti iš britiškos? Ir ko galėtų lietuviai žiniasklaidos vartotojai pasimokyti iš britų žiniasklaidos vartotojų?
– Lietuviška žiniasklaida paskalas ir gandus dažnai pateikia kaip aktualų naujienų turinį. Britų žiniasklaida apie tai irgi rašo, tačiau toks turinys yra atskirtas. Yra portalai, laikraščiai, skirti gandams, yra ir rimta žiniasklaida. Tuo tarpu lietuviškuose naujienų portaluose naujienos ir paskalos yra persipynę, kokybišką turinį dažnai nukonkuruoja paspaudimus provokuojantis turinys. Kokybės prasme lietuviškai žiniasklaidai iš britiškos tikrai yra ko pasimokyti.
Tuo tarpu lietuviškos žinia­sklaidos vartotojai galėtų būtų kritiškesni. Britai, esu pastebėjusi, nepasitiki vienu šaltiniu – dažnai naujienas sužino naudodamiesi keliais kanalais. Mums, lietuviams, manau, to trūksta.

Komentarai baigti.

Dalį „Suvalkiečio“ žinių ir naujienų galima skaityti naujienų dalijimosi platformoje etaplius.lt, pasirinkus Marijampolės regioną.