Jau kitą ketvirtadienį, rugpjūčio 27-ąją, Marijampolės Poezijos parke vyks žurnalisto Andriaus Tapino organizuojamas idėjų festivalis „Laisvės piknikas“. Šio renginio mecenatas lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ subūrė Lietuvos gamintojus, kurie marijampoliečių lauks su nemokamomis lietuviškos produkcijos degustacijomis ir kitomis nuotaikingomis staigmenomis.
Pasak „Laisvės piknikų“ organizatoriaus A. Tapino, jubiliejinis piknikas, kuris vyks jau penktą kartą, pradėtas planuoti dar pernai, kai niekas net neįtarė, jog artinasi pasaulinė pandemija. Pasibaigus karantinui, organizuoti nemokamus renginius Lietuvoje, ypač turint labai nedaug laiko, tapo nemenku iššūkiu.
„Puikiai suprantu verslus, kurie šiemet atsiprašė, ir džiaugiuosi, kad jie žadėjo grįžti kitais metais, kai „Laisvės piknikas“ bus didžiausias kada nors buvęs. Tačiau ypatingiausia padėka keliauja „Laisvės piknikų“ mecenatui – jau trečius metus iš eilės mus palaikančiam lietuviškam prekybos tinklui „Maxima“, kad kai buvo tikrai sudėtinga ir visa šita graži, pozityvi idėja šiemet pakibo ant plauko, jie atėjo ir pasakė – remsim, padėsim, dalyvausim“, – teigia A. Tapinas.
Iniciatyva, kuri suvienijo Lietuvos verslą
Šiųmetis „Laisvės piknikas“ kviečia diskutuoti apie pokoroninę Lietuvą ir jos ateitį bei pamokas, kurios padėjo įveikti pirmąjį COVID-19 krizės etapą. Vienas tokių pavyzdžių yra iniciatyva „Išvien dėl Lietuvos“. Karantino įkarštyje, kai ėmė lėtėti šalies ekonomikos augimas, prekybos tinklas „Maxima“ sutelkė didžiuosius Lietuvos gamintojus ir bendromis pastangomis sumažino populiarių lietuviškų produktų reguliarias kainas. Tai paskatino žmones dažniau rinktis Lietuvos gamintojų produkciją, o išaugusi lietuviškos produkcijos paklausa skatino vėl intensyvinti gamybą ir leido Lietuvos gamybos įmonėms išsaugoti darbo vietas.
„Ilgalaikė ir stipri partnerystė su Lietuvos gamintojais lėmė abipusį supratimą, jog ne kas kitas, o mes – lietuviški verslai – turime padėti Lietuvai kuo greičiau atsigauti ir laikytis išvien, norint įveikti COVID-19 krizės sukeltus ekonominius sunkumus“, – prabrėžė prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.
Į kampaniją „Išvien dėl Lietuvos“ iš viso įsitraukė net 80 šalies gamintojų: nuo mažųjų šeimos ūkių iki didžiųjų Lietuvos maisto ir kitų pramonės šakų įmonių.
Skaičiuojama, kad per daugiau nei 3 mėnesius, kol vyksta kampanija „Išvien dėl Lietuvos“ pirkėjai, palaikydami Lietuvos gamintojus ir rinkdamiesi jų atpigintą produkciją, sutaupė beveik 6 mln. eurų. Didžiąją dalį – net 60 proc. – šios sumos „Maxima“ padengė savo sąskaita.
Poezijos parkas pakvips lietuviškais skanėstais
Kitą ketvirtadienį Poezijos parke įsikursiančiame „Maximos“ palapinių miestelyje susiburs dalis kampanijoje „Išvien dėl Lietuvos“ dalyvaujančių Lietuvos gamintojų.
Tai – didžiosios Marijampolės įmonės: žuvies produkcijos gamybos įmonė „ICECO žuvis“ ir duonos, užkandžių bei šaldytos produkcijos gamintoja „Mantinga“. Taip pat dalyvauja lietuviškas daržoves auginanti ir didžiausią šiltnamių kompleksą Baltijos šalyse turinti „Kietaviškių gausa“, mėsos perdirbimo įmonė „Samsonas“, kepyklos „Gudobelė“ ir „Fazer Lietuva“, pagardų gamybos įmonė „Daumantai LT“, viena didžiausių Lietuvoje pieno perdirbimo įmonių „Rokiškio sūris“, džiovintas šaltyje (liofilizuotas) uogas tiekianti „Supergarden“, prieskonius gaminanti bendrovė „Saldva“, natūralius ir ekologiškus grūdų produktus gaminantis pasvaliečių šeimos įkurtas „Ustukių malūnas“, didžiausi žvakių gamintojai Lietuvoje – „Geralda“ ir kosmetiką Lietuvoje gaminanti įmonė „Cosmoway“.
Jie „Laisvės pikniko“ dalyviams paruošė nuotaikingas staigmenas ir kvies padegustuoti lietuvišką produkciją.
Lietuvos gamintojai: ačiū, kad mus palaikote
„Esame Lietuvoje įkurtas verslas, didžiuojamės tuo. Turime siekti vienybės, susitelkti, skatinti pirkti Lietuvos gamintojų prekes ir išjudinti vidaus rinką. Šis žingsnis sutampa su mūsų įmonės filosofija – susitelkti, stengtis dėl geresnio rytojaus, padėti ne tik šeimai, darbuotojams, bendruomenei, bet ir valstybei, skatinti vidaus vartojimą“, – pabrėžia „Mantingos“ generalinis direktorius Mantas Agentas.
„Džiaugiuosi, jog su ZIGMO gaminiais prisijungėme prie kilnios „Išvien dėl Lietuvos“ kampanijos, siekiant gelbėti šalies ekonomiką. Ir, žinoma, ačiū pirkėjams, kurie renkasi ZIGMO gaminius. Jūs verčiate mus tobulėti, nuolat ieškoti naujovių ir siekti aukščiausios gaminių kokybės“, – sako „ICECO žuvis“ direktorius Darius Grubys.
„Laisvės branginimas ir vertinimas yra itin aktualus šiomis dienomis, – sako į Marijampolę iš Kaišiadorių atvyksiančios kepyklos „Gudobelė“ direktorius Mečyslovas Jusevičius. – Su dideliu entuziazmu jungiamės ir prie „Maximos“ inicijuotos kampanijos „Išvien dėl Lietuvos“, ir prie „Laisvės pikniko“. Taip išreiškiame solidarumą ir padėką savo ištikimiausiems vartotojams, dalindamiesi ir būdami kartu.“
Kitokie metai – kitoks „Laisvės piknikas“
Šiais metais dėl koronaviruso pandemijos „Laisvės piknikas“ vyks net keturiose skirtingose Lietuvos vietose. „Karantinas apribojo daugybę gyvenimo sričių, bet rankų ir laisvo žodžio užrišti nepavyko. Iššūkiai mums nėra naujiena, todėl net ir tokiais metais radome būdų pakviesti žmones kartu deklaruoti savo laisvę ne viename, o net keturių miestų „Laisvės piknikų“ festivalyje. Penktasis renginys šiais metais bus kitoks nei įprasta, vyks dėvint apsaugines kaukes ir laikantis visų saugumo reikalavimų, tačiau neabejotinai su tokia pat gera atmosfera“, – sako A. Tapinas.
Laikantis Vyriausybės nustatytų reikalavimų, siekiant užtikrinti žmonių saugumą nuo COVID-19 plitimo, „Laisvės piknike“ dalyvių skaičius yra ribojamas. Patekti į „Laisvės pikniko“ teritoriją bus galima parodžius kvietimą, kurį galima nemokamai gauti iš anksto registruojantis.
Užs. 974.