„CodeAcademy Kids“ – tai programavimo būrelis 7–18 metų moksleiviams. Jame vaikai mokosi kurdami asmeninius projektus: kompiuterinius žaidimus, interneto puslapius, mobiliąsias aplikacijas, prekės ženklus ir kt. Programuodami moksleiviai mokosi analitinio ir loginio mąstymo, lavina kūrybiškumą, atidumą detalėms, įgyja efektyvaus problemų sprendimo, darbo komandoje įgūdžių.
Į mūsų klausimus atsako Gediminas PETRONIS, „CodeAcademy Kids“ švietimo projektų vadovas.
– Atrodo, kad šiandieniniai vaikai labai greitai perpranta naujas technologijas, ar jiems reikia dar daug ko mokytis papildomai?
– Šiandieniniai vaikai užaugo su įvairiausiais kompiuteriais, išmaniaisiais telefonais ar įrenginiais – jie nuolat apsupti technologijų kasdieniame gyvenime. Todėl vaikai tikrai labai greitai perpranta naujas informacines technologijas: žaidimų, svetainių kūrimo sistemas, programavimo kalbas, įvairius internetinius, kompiuterinius įrankius. „CodeAcademy Kids“ pastebėjome, kad labai nedaug mokinių tėvų prašo papildomų pamokų tam, jog mokinys geriau suprastų naują technologiją. Ir dažniausiai patys mokiniai, net praleidę ne vieną pamoką iš eilės, sugeba savarankiškai pasivyti kitus mokinius, įsisavinti net ir visiškai naujus dalykus su minimaliomis mokytojo gairėmis: pamokos įrašu ar trumpu informaciniu elektroniniu laišku.
– Ar nauji mokymosi metodai inovatyviuose technologijų būreliuose naudingi tik matematikos dalykui?
– Manau, kad kalbant apie šiuolaikinius mokymosi ir ugdymo metodus, IT sieti tik su matematikos dalyku būtų labai siaura ir netikslu. Jau daugelyje mokyklų informacinės technologijos yra naudojamos mokant įvairių disciplinų: kalbų, istorijos, fizikos ir gamtos mokslų. Akademijoje „CodeAcademy Kids“ mes taip pat integruojame IT su kitomis disciplinomis. Pavyzdžiui, ne kartą organizavome STEAM mokymus, kurie skirti inovatyviai supažindinti mokinius su gamtos mokslais ir kitomis, ne IT temomis. Norėčiau pastebėti, kad mokiniams IT padeda patobulinti ir anglų kalbos raštingumo gebėjimus, nes jiems dažnai tenka ieškoti informacijos ir problemų sprendimo anglų kalba.
– Ko vaikas gali išmokti žaisdamas „Minecraft“?
– Šio žaidimo mechanika paremta interaktyvumu ir vaikams bei dėstytojams leidžia kurti savo aplinką – sukurti elektros grandines ir loginius elementus, kai pavyzdžiui, durys atidaromos ar uždaromos paspaudus mygtuką. Taip pat šiame žaidime galima atlikti programavimo, techninius statybos veiksmus ir užduotis, kurių rezultatai matomi žaidimo aplinkoje.
Teorinės užduotys tampa vizualiai išreikštais sprendimais, kurie leidžia vaikams pastebėti ir suprasti, kaip programavimas virsta konkrečiomis žaidimo funkcijomis.
Kitas svarbus aspektas yra tai, kad dėstytojams suteikiamos galimybės teorinę medžiagą išdėstyti vizualiai ir įtraukiančiai, tad pasitelkiant šį žaidimą ir šiek tiek fantazijos mokomoji medžiaga vaikams pateikiama priimtinesne forma.
– Gal poreikis naujųjų technologijų būrelių išaugo po karantino? Jeigu ne dėl to, tai kokios priežastys?
– Didelio augimo ar nuosmukio nepastebėjome, nes karantinas baigėsi mokslo metų gale, o naujųjų mokslo metų dar nevertiname, tačiau matome, kad karantino laikotarpis labai prisidėjo prie pasikeitusio klientų požiūrio į virtualią klasę. Daugelis mūsų klientų džiaugiasi sėkmingai užbaigę mokslo metus mokantis nuotoliniu būdu: rezultatai išties džiugina, matome, kad vaikų įsitraukimas į jų vystomus projektus ir pamokos temas yra netgi didesnis nei būdavo fizinėse klasėse.
– Ačiū už atsakymus.