www.suvalkietis.lt
Pagrindinis Suvalkijos krašto informacijos skleidėjas nuo 1942 m.

Gal dviejų žmonių žūtis paskatins valdininkus imtis veiksmų

Kazlų Rūdos savivaldybės gyventojai ne kartą skundėsi dėl jų savivaldybėje esančio pavojingo kelio Kazlų Rūda – Bagotoji. Iš pirmo žvilgsnio kelias pavojingu neatrodo, asfaltuotas, kelkraščiai dar irgi ne kažin kiek ištrupėję ar nuvažinėti. Tikrai yra blogesnių kelių. Tačiau šiame kelyje kiekvienais metais registruojami eismo įvykiai. Daugiausia techninių avarijų, bet būta ir skaudesnių. Pati skaudžiausia įvyko šių metų spalį, kuomet Kazlų kaime, ties sankryža, nesuvaldžiusi automobilio į priešingą eismo pusę nuslydusi vairuotoja atsitrenkė į vilkiką. Ji pati žuvo vietoje, keleivis mirė ligoninėje.
Po šios avarijos Kazlų Rūdos savivaldybės vadovai pradėjo ieškoti priemonių, kaip sumažinti kelio Kazlų Rūda – Bagotoji avaringumą. Bet kol kas nesėkmingai.

Loreta TUMELIENĖ

Kelio posūkiai – spąstai vairuotojams

Į „Suvalkiečio“ redakciją, kad kelyje Kazlų Rūda–Bagotoji tam tikrose atkarpose įvyksta daug eismo nelaimių, gyventojai kreipėsi dar 2016 metų lapkritį. Anot jų, yra kelyje kelios atkarpos, kur dažnai į griovį toje pačioje vietoje virsta automobiliai. Vieniems baigiasi laimingai, kitiems – ne. Vieni įsitikinę, kad tai kažkokia mistika, kiti sako, jog taip nutinka dėl patirties stokos ir per didelio greičio. Gyventojai mano, kad vertėtų žmones perspėti dėl pavojingo ruožo, pastatyti informacinį kelio ženklą, skelbiantį, kad čia įvyksta daug avarijų ar apriboti greitį.

Krūvelių kaime, prie kelio, kur vyksta avarijos, daug metų gyvenantis vyras sakė, kad iš tiesų šioje atkarpoje, 4–5 kilometre, įvyksta daug avarijų. „Per metus tikrai ne mažiau kaip dvidešimt. Daugiausia ankstyvą pavasarį ir rudenį, kai šlampa kelio danga, o žmonės dar nepasiruošę orų permainoms, nepasikeitę padangų arba važiuoja per dideliu greičiu.

Anot gyventojo, kelio posūkis, kuris neatidiems ir nepatyrusiems vairuotojams paspendžia spąstus, lenktas, S raidės formos. Vairuotojai jo neįvertina, nesumažina greičio. Darydami posūkio manevrą, pagriebia kelkraščio, ir automobilis tampa nevaldomas.

Kitas gyventojas, kieme turintis traktorių pasakojo, kad per savaitę bent kartą kas nors tikrai įvažiuoja į griovį. Anot pašnekovų, posūkis yra pavojingas ir tikrai reikėtų įrengti įspėjančiuosius kelio ženklus.
Jau tada, prieš ketverius metus, vyrai nurodė dar vieną pavojingą ruožą kelyje Kazlų Rūda – Bagotoji. Anot pašnekovų, tas ruožas – ties Kazlų kaimu. Iš pirmo žvilgsnio čia kelias irgi neatrodo pavojingas, lygi danga. Daug kas važiuoja maksimaliai leistinu greičiu. Tačiau čia taip pat yra S raidę primenantis vingis, kuriame ne vienas vairuotojas nesuvaldo automobilio, ypač kai kelio danga drėgna. Išvažiuoja į priešingą eismo pusę, nulekia nuo kelio.

Ypač nesaugu, kai eismas intensyvus, važinėja ir kroviniai automobiliai. „Tik laimės dalykas, kad nė vienas lengvasis automobilis, išvažiavęs į priešingą eismo juostą, dar neatsitrenkė į keliu važiuojantį vilkiką. Tuomet avarijos pasekmės būtų kur kas skaudesnės. Pas mus visuomet taip. Kažką daryti imasi tik tuomet, kai įvyksta skaudi nelaimė“, – kalbėjo gyventojai. Jų žodžiai buvo pranašiški. Per tą laiką šiame kelyje įvyko tikrai daug avarijų, bet pati skaudžiausia, šių metų spalį.

posukis

Nesuvaldė automobilio

Spalio 13-ąją, apie 8.30 val., kelyje Kazlų Rūda – Bagotoji, Kazlų kaime, Kazlų Rūdos gyventojos vairuojamas automobilis „Opel Zafira“ išvažiavo į priešingą eismo juostą ir susidūrė su krovininiu automobiliu MAN TGX.

Avarijoje iš karto žuvo 48 metų „Opel“ vairuotoja, kartu automobilyje važiavęs 33 metų vyras dėl įvairių kūno sužalojimų buvo užvežtas į Kauno klinikas. Tačiau ir klinikų medikai išgelbėti vyro neįstengė.
Liudininkų teigimu, tą rytą asfalto danga buvo šlapia, automobilį ėmė mėtyti. Spėjama, kad vairuotoja bandė pristabdyti. Tai buvo klaida. Nevaldomas automobilis išlėkė į priešingą eismo juostą ir rėžėsi į krovininį automobilį MAN.

avarija

Situacija kelyje – nėra išskirtinė

Jau prieš ketverius metus „Suvalkiečio“ korespondentė gyventojų pastebėjimus dėl pavojingų ruožų kelyje Kazlų Rūda – Bagotoji ir prašymus imtis priemonių, perdavė Kazlų Rūdos policijos komisariato vadovui, Savivaldybės Saugaus eismo komisijos pirmininkui. Visi tvirtino jokių nusiskundimų iš žmonių negavę, įskaitinių įvykių šiame kelyje neregistruota, situacija kelyje Bagotoji–Kazlų Rūda nėra išskirtinė.
Pasak tuometinio Kazlų Rūdos savivaldybės Saugaus eismo komisijos pirmininko į komisiją gyventojai nesikreipė, toks klausimas apskritai nebuvo iškilęs.

Iškilo šis klausimas po ketverių metų, kai užsimušė du žmonės. Kazlų Rūdos savivaldybės administracija kreipėsi į Lietuvos Automobilių kelių direkciją dėl leistino greičio sumažinimo pavojingiausiuose kelio Kazlų Rūda – Bagotoji ruožuose. Gautas atsakymas iš Vilniaus nenudžiugino Savivaldybės mero Manto Varaškos.

Rašte Savivaldybei aiškinama, kad valstybinės reikšmės keliams taikomi aukšti techniniai reikalavimai. „Vadovaujantis Kelių techniniu reglamentu leistinas greitis gali būti ribojamas, kai to reikalauja atitinkami kelio parametrai (staigūs vingiai, įkalnės, nuokalnės). Todėl jūsų prašomoje vietoje nebus sumažintas leistinas važiavimo greitis iki 70 km/h“, – rašoma Kelių direkcijos atsakyme. Akcentuojama, kad kelio ruože nuo 1,8 iki 2,4 kilometro yra pastatyti įspėjamieji kelio ženklai „Vingiai“. Ruože nuo 4,8 iki 6 km įrengti kelio ženklai „Vingis į dešinę“, „Vingis į kairę“, įspėjantys vairuotojus apie būsimą pavojingą kelio ruožą, kuriuo važiuojant reikia imtis atitinkamų atsargumo priemonių, važiavimo greitį pasirinkti, atsižvelgus į važiavimo sąlygas, kelio būklę, eismo intensyvumą.

Meras socialiniame tinkle išreiškė nuostabą dėl tokio Kelių direkcijos vertinimo. „Nemato poreikio eismo saugumo priemonėms Kazlų kaime esančioje sankryžoje, kur per tris mėnesius įvyko trys įskaitinės avarijos, per vieną jų žuvo du žmonės. Kreipsimės dar kartą, prašysime vietos policijos komisariato pareigūnų vertinimo“, – rašė M. Varaška.

Ričardo PASILIAUSKO nuotraukos

Ši svetainė naudoja slapukus, kad pagerintų jūsų patirtį. Manome, kad jums tai tinka, bet galite atsisakyti, jei norite. Priimti Skaityti daugiau

Privatumo ir slapukų politika