Laikas, kurį lietuviai praleidžia prie televizorių, kasmet trumpėja. Dėl to televizija vadinama mirštančia žiniasklaidos priemone. Bet pasaulį sukausčiusi ir daugeliui sektorių nemenku išbandymu, o kai kam net pražūtimi tapusi pandemija, televizijai, galima sakyti, išėjo į naudą. Nuo 2020-ųjų pradžios televizijos žiūrimumas Lietuvoje išaugo. Gyventojai prie televizorių daugiau laiko praleido tikėdamiesi sužinoti naujausią informaciją, susijusią su pandemija, o jaunimui buvęs neįdomus televizorius karantino mėnesiais tapo bene vienintele galima, o kartu ir saugiausia pramogos forma.
Naujienas žiūrėjo per nacionalinio transliuotojo kanalus

Nors atsižvelgdami į žiūrovų susidomėjimą televizija kanalai keitė programą, ekspertai pastebi, kad televizijos neišnaudoja žiūrovų ekranams galimo skirti laiko.
Lietuvos statistika liudija, kad vidutinė televizijos žiūrėjimo trukmė, tenkanti vienam Lietuvos gyventojui, 2020 m. siekė 3 val. 52 min. per parą, o 2019 m. šis rodiklis buvo 3 val. 35 min. Europos transliuotojų sąjungos (EBU) kovo viduryje atliktas tyrimas rodo, kad Europos Sąjungos (ES) šalyse vakaro TV žinių žiūrimumas išaugo kone dvigubai. Ypač didelį susidomėjimą žiūrovai parodė visuomeninių transliuotojų informacinėms laidoms. Manoma, kad prioritetą visuomeninių kanalų turiniui žiūrovai teikė suprasdami visuomeninių transliuotojų funkciją informuoti bei edukuoti. Mat, skirtingai nei komerciniams, visuomeniniams kanalams nėra svarbiausia komercija ir reitingai, kurie garantuoja pajamas. Visuomeniniai kanalai paprastai šimtu procentų ar iš dalies yra išlaikomi valstybės biudžeto lėšomis.

Pandemijos laikotarpiu ypač išaugo informacinių ir pramoginių laidų žiūrimumas. Ričardo PASILIAUSKO nuotraukos
Įdomu, kad naujausią informaciją apie pandemiją per televiziją sekė ir jaunimas, kurį naujienos iki tol dažniau pasiekdavo internetiniais naujienų portalais. Skaičiuojama, kad naujienų žiūrimumas tarp jaunimo išaugo net 20 proc. Tiesa, iki tol su televizija turėjęs nedaug reikalų jaunimas per pandemiją prie televizorių sėdo ne tik sužinoti naujienų, bet ir ieškoti pramogų. Juos ypač domino serialai bei filmai.
Laiko žiūrėjimui daugiau, nei yra ką žiūrėti
Televizijos kanalai, reaguodami į išaugusį susidomėjimą televizija, bandė prie pokyčių taikytis ir pateisinti žiūrovų lūkesčius. Atsižvelgiant į tai, buvo pristatytos naujos laidos, daugiau eterio skirta filmams ir serialams. Nepaisant to, kai kurie televizijos ekspertai užsimena apie turinio deficitą – laiko televizijos žiūrėjimui žmonės turi daugiau, nei televizijos kanalai turi pasiūlyti, ką žiūrėti.