Dalį „Suvalkiečio“ žinių ir naujienų galima skaityti naujienų dalijimosi platformoje etaplius.lt, pasirinkus Marijampolės regioną.

 


Pažinimo laboratorija

Sekite mus:

 

Dėl nemokamo viešojo transporto Marijampolės savivaldybėje dar neapsispręsta

Kai kurios mūsų šalies savivaldybės jau įdiegė vieną iš oro taršos mažinimo priemonių – įsivedė nemokamą viešąjį transportą. Pasiteiravome ir Marijampolės savivaldybės mero Povilo ISODOS, ar šioje savivaldybėje neplanuojama padaryti to paties.

„Nemokamas viešasis transportas tikrai įmanomas ir mūsų savivaldybėje“, – sakė meras Povilas Isoda.

„Nemokamas viešasis transportas tikrai įmanomas ir mūsų savivaldybėje“, – sakė meras Povilas Isoda.

– Dar 2013 m. meras Vidmantas Brazys planavo Marijampolėje nemokamą viešąjį transportą. Gal ši idėja dar nemirusi? Kai kurios Žemaitijos savivaldybės jau įveda nemokamą visuomeninį transportą, gal ir Marijampolėje vertėtų?

– Nemokamas viešasis transportas tikrai įmanomas įgyvendinti ir mūsų savivaldybėje. Tik kol kas ši sritis išgyvena natūralius pokyčius: keičiasi maršrutai, baigiasi sutartys su kai kuriais vežėjais, todėl reikia sulaukti, kol praeis visi pokyčiai. Tada susiskaičiuoti srautus, susidėlioti racionalius maršrutus ir tuomet beliks politinis apsisprendimas – ar įvedame nemokamą visuomeninį transportą, ar ne.

– Kiek per mėnesį surenkama eurų už bilietus?

– Šiuo metu mūsų savivaldybėje maršrutus aptarnauja šeši vežėjai. Reikėtų pasitikslinti, kiek kuris surenka eurų parduodamas bilietus už pinigus. Visgi prie tos sumos, svarstant įvesti nemokamą transportą, reikėtų pridėti ir lengvatas, ir nuostolius, nes ne tik pajamos už bilietus yra skaičiuojamos kaip išlaidos savivaldybei, jeigu reikėtų padengti nemokamo viešojo transporto kaštus.
– Kas šiuo metu sudaro didžiausią dalį viešojo transporto keleivių?

– Daugiausia mūsų savivaldybėje važiuoja senjorų ir moksleivių. Taip pat yra dalis žmonių, kurie važiuoja į darbą viešuoju transportu.

– Kiek gyventojų pasinaudoja viešuoju transporto?

Daugiausia autobusais važiuoja pensininkai ir moksleiviai.

Daugiausia autobusais važiuoja pensininkai ir moksleiviai. Ričardo PASILIAUSKO nuotraukos

– Marijampolės autobusų parkas dabar dalyvauja darnaus judumo projekte ir bus diegiamas elektroninis bilietas, tada matysime realius keleivių skaičius.

2019 metais parduota 936762 bilietai. Tai parduotų bilietų skaičius, o kiek žmonių pervežta, tokių duomenų nėra. Kai bus įdiegtas elektroninis bilietas, tada matysime konkrečiai, kiek žmonių pervežta ir kiek bilietų parduota. Kai galėsime matyti realius keleivių srautus, bus galimybė pagal tai tikslingiau planuoti ir autobusų maršrutus.

– Ar yra galimybių (ketinimų) atnaujinti autobusų parką ekologiškais autobusais? Gal iš kokių nors ES programų lėšų?

– Marijampolės autobusų parkas neseniai dalyvavo Europos Sąjungos programoje, tačiau programa buvo konkursinė ir neužteko pinigų visiems pareiškėjams. Mūsų autobusų parko projektas negavo finansavimo.

Šiuo metu rengiama paraiška į kitą kvietimą, ten yra galimybė gauti pinigų ekologiškiems autobusams įsigyti. Taigi ten tikrai dalyvausime, nes mūsų tikslas – turėti ekologišką viešąjį transportą.

Komentarai baigti.

Naujausia informacija

     

    Jau galite užsiprenumeruoti „Suvalkietį“ neišeidami iš namų.

    Taip pat galite užsakyti skelbimą, sveikinimą ar užuojautą.