Daliai marijampoliečių iki šiol iš Klaipėdos, Birštono, Telšių, Panevėžio ir kitų aplinkinių gatvių trumpinusių kelią į miesto centrą einant tiesiog per bėgius, teks atsisakyti šio įpročio, nes akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“, atsižvelgusi į Marijampolės savivaldybės Saugaus eismo komisijos rekomendacijas, pažadėjo geležinkelio zonos atkarpoje tarp Geležinkelio ir Telšių gatvių dar iki šių metų pabaigos pratęsti apsauginę tvorą. Iki šiol nuo plovyklos iki degalinės apsaugos sienelės nebuvo.
Kreipėsi į Saugaus eismo komisiją
Tik baigus Marijampolėje įgyvendinti „Rail Baltica“ projektą, kuomet ties geležinkelio bėgiais Geležinkelio gatvėje buvo įrengta ne ištisinė apsaugos sienelė, o atkarpa nuo plovyklos iki degalinės palikta atvira, tapo aišku, kad gyventojai šią zoną išnaudos trumpesniam keliui į miesto centrą. Taip ir buvo. Minėtoje vietoje ties geležinkelio pylimu net takai numinti. Apie tai ne kartą buvo rašyta ir kalbėta, bet AB „Lietuvos geležinkeliai“ taisyti situacijos nesiėmė.
Gyventojai į Marijampolės savivaldybės Saugaus eismo komisiją su siūlymu pratęsti tvorą, kad pėstieji neturėtų galimybės neleistinoje vietoje eiti per bėgius ir nesaugiai kirsti Geležinkelio gatvės, kreipėsi rugpjūčio mėnesį.
Komisija nusprendė gyventojų prašymą perduoti AB ,,Lietuvos geležinkeliai“.

Įprastinio tako per bėgius iki metų pabaigos nebeliks.
Akcentuota, kad gyventojams nesaugu
Rašte „Lietuvos geležinkeliams“ buvo akcentuojama, kad Marijampolės Klaipėdos, Birštono, Alytaus, Telšių, Panevėžio ir kitų aplinkinių gatvių gyventojai, keldami realų pavojų savo gyvybei ir sveikatai, eina per geležinkelį iš Telšių gatvės (Telšių–Alytaus gatvių sankryžos ribose) į Geležinkelio gatvę. Kadangi nėra kliūčių geležinkelio bėgius pereiti neleistinoje vietoje, pėstieji trumpina kelią iki miesto centro ir atgal nesinaudodami Gedimino gatvėje įrengtu pėsčiųjų perėjimu. Geležinkelio apsauginė tvora yra įrengta tik iki Telšių ir Alytaus gatvių sankryžos ribos, toliau tvoros nėra.
Pavojus slypi ne tik einant per bėgius, nes traukiniai čia dažnai nevažinėja. Perėję geležinkelį pėstieji kerta Geležinkelio gatvę, kurioje yra keturių eismo juostų gatvė, leidžiamas transporto priemonių važiavimo greitis 70 km/h ir nėra pėsčiųjų perėjos ar kitokio praėjimo per gatvę. Taip jie rizikuoja savo sveikata ir gyvybe ne tik eidami per geležinkelio bėgius neleistinoje vietoje, bet ir kirsdami judrią Geležinkelio gatvę.
Marijampolės savivaldybės Saugaus eismo komisija praėjusią savaitę sulaukė AB „Lietuvos geležinkeliai“ atsakymo. „Informuojame, kad išnagrinėjome jūsų teiktą rekomendaciją ir nusprendėme iki šių metų pabaigos nurodytą vietą užtverti segmentine tvora“, – teigiama rašte, kurį pasirašė Saugos ir rizikų valdymo vadovas Rolandas Šlepetys.
Loreta TUMELIENĖ
Ričardo PASILIAUSKO nuotrauka