Vienybė težydi

 

Suvalkų koridorius

Sekite mus:

_____________

Skelbimai, sveikinimai, užuojautos

______________

Jaunosios solistės kelias svajonės link

Pokalbį su atostogų iš Pietų Afrikos Respublikos (PAR) į Ąžuolų Būdą sugrįžusia Estela Aleknavičiūte pradėjome nuo netikėto prisipažinimo: „Aš visada buvau „plaukiojanti“, tai man labai tiko ir viskas atrodė paprasta. Kitaip, aišku, mano tą „plaukiojimą“ vertina mama. Ji svajojo, kad būčiau gydytoja, bet mano norai buvo kitokie“.

Estela Aleknavičiūtė ir Rubenas Mbonambi džiaugiasi į Lietuvą pabėgę nuo PAR žiemos.

Estela Aleknavičiūtė ir Rubenas Mbonambi džiaugiasi į Lietuvą pabėgę nuo PAR žiemos. Ričardo PASILIAUSKO nuotrauka

Apie tai, kaip kelias nuo Suvalkijos miškų nusidriekė iki piečiausio Afrikos taško, su kokiais iššūkiais tenka susidurti šalyje, kur susitinka Indijos ir Atlanto vandenynai, kaip sekasi skintis kelią svajonės link, ir kalbamės su Estela.

Per tris mėnesius išmoko latvių kalbą

Estelos istorija – įkvepiantis pavyzdys, kad jaunatviškas entuziazmas ir kūrybiškumas atveria kelius svajonėms ir siekiams realizuoti.

Besimokydama Kazlų Rūdos pagrindinėje mokykloje Estela mokėsi ir muzikos – griežė smuiku, lavino balsą. Sekėsi puikiai, bet jaunam žmogui visada norisi iššūkių, o jiems paskatino vienos garsios Latvijos operos solistės patarimas mokytis dainavimo ir pasiūlymas atvažiuoti į Rygą.

– Man buvo 15 metų, balsas jau buvo susiformavęs, pasiūlymas – viliojantis, taip ir pakėliau sparnus tolyn nuo namų, – skrydį prieš 6-erius metus prisimena Estela. – Prieš išvažiuodama savarankiškai išmokau rusiškai, manydama, kad šia kalba teks bendrauti koledže. Deja, tai negelbėjo – visos paskaitos vyko latviškai! Dėstytojai net nebuvo informuoti, kad mokysis užsienietė. Iš pirmo dalyko – filosofijos – gavau dvejetą. Norėdama išlikti, direktoriaus paliepimu, privalėjau per pusę metų išmokti latvių kalbą. Daug gelbėjo studentai, o ypač vokalo mokytoja Natalija Kozlova. Ačiū ir garsiam režisieriui Modriui Tenisonui, kuris priėmė gyventi ir visus studijų metus globojo. Ir aš stengiausi – per tris mėnesius kalbėjau ir rašiau latviškai, o po ketverių metų laisvai išlaikiau valstybinį latvių kalbos egzaminą.

„Vaikystėj sakydavau, kad gyvensiu Afrikoje“

– Kai iš Rygos sugrįžau į tėviškę ir įsidarbinau Kardokų gamtos mokykloje muzikos mokytoja, supratau, jog esu teisingame kelyje. Kartu suvokiau, kad norint mokyti kitus, būtina pačiai pastovėti scenoje. Apie galimybę mokytis solinio dainavimo Pietų Afrikos Respublikoje sužinojau 2020-aisiais ir kitų metų vasarį jau buvau ten, pirmą kartą palydėta mamos, kuri turėjo pamatyti, kokia ta nežinoma žemė, paviliojusi jos mergaitę, – pasakoja Estela.

Koncertas PAR, Rybiko amfiteatre.

Koncertas PAR, Rybiko amfiteatre.

Prieš prasidedant mokslams Keiptauno universiteto Muzikos katedroje reikėjo išlaikyti anglų kalbos egzaminą tarptautiniu lygiu. PAR reikėjo kelių mėnesių, kad bendramoksliai pradėtų bendrauti su europiete. Kaip vėliau paaiškėjo – jie tiesiog skaisčiaveidės geltonplaukės prisibijojo, nors universitete po lygiai yra ir baltaodžių, ir juodaodžių. Kita vertus, buvo antra kovido banga, visi laikėsi atstumo, dėvėjo kaukes, nebuvo susibūrimų.

Pamažu įsiliejusi į anglakalbę studentų bendruomenę Estela domisi ir kitomis nacionalinėmis kalbomis, o jų PAR iš viso vienuolika. Lengviau sekasi įsiminti ir pakartoti zulu žodžius, mat ši kalba – gimtoji draugo ir scenos partnerio Rubeno Mbonambi (Reuben Rhuu Mbonambi).

– Į porą mudu suvedė pianino profesorė. Pusę metų mudu nė karto nesusitikome, nors vaikščiojome tais pačiais koridoriais, mokėmės pas tuos pačius dėstytojus. Rubenas – bosas, turintis reto grožio balsą, jo gali klausyti ir klausyti, – šypsodamasi pasakoja Estela.

Ir tai ne vien draugiškas pagyrimas. R. Mbonambi dainavimas sužavėjo ir šiemet Jūrmaloje (Latvija) vykusio Hanso Gaboro Belvedere konkurso komisiją – tarp jame dalyvavusių 900 operos solistų Rubenui atiteko trečia vieta.

Iš vakarinės PAR pakrantės kilusio vaikino šeimoje profesionalių dainininkų, kaip, beje, ir Estelos šeimoje, nėra. Pastoriaus sūnus nuo mažens giedojo bažnytiniame chore, bet jo tėvai nemanė, kad muzika yra profesija. Tėvų paskatintas Rubenas buvo pasirinkęs rinkodaros studijas, įgijo bakalauro diplomą, bet visgi nugalėjo muzika ir viską metęs išvažiavo į Keiptauną mokytis Muzikos akademijoje.

Kurse, kuriame Estela mokosi operos dainavimo, mokosi tik aštuoni studentai, kuriems dėstytojai skiria daug dėmesio. Vieni kitiems padeda, paskatina ir studentai.

– Deja, tobulėti galimybės menkos, o konkurencija, kaip ir Lietuvoje, didelė, – pastebi Estela, neslėpdama, kad būtent tai ir lems, ar dar po dvejų metų Keiptauno universitete lietuvaitė liks tolimoje šalyje. – Ten – žemė, kur norėčiau grįžti po karjeros, ten – tikras rojus žemėje. Tinka man ir kultūra, ir žmonės.

Džiaugiasi pabėgę nuo Afrikos žiemos

Estelos ir Rubeno svajonėse – Europa, koncertai Austrijoje, Vokietijoje. Gražiai derantys balsai – jo bosas, jos dramatinis sopranas – nepalieka abejingų. Dainuoja anglų, italų, ispanų, prancūzų, čekų ir rusų kalbomis. Visas jas Estela sako suprantanti, nes atlikėjui labai svarbu įsijausti ne tik į muziką, bet ir į tekstą, ypač suprasti originalią operos kalbą. Merginos ateities planuose – išmokti ir zulu kalbą, kuria taip pat norėtų dainuoti kartu su Rubenu.

Hanso Gaboro Belvedere operos solistų konkursas 2022, Jūrmala (Estela ir Rubenas – centre).

Hanso Gaboro Belvedere operos solistų konkursas 2022, Jūrmala (Estela ir Rubenas – centre).

– Jis irgi mokosi lietuviškai. Pirmą kartą dainą „Tu ateik į pasimatymą“ mudu lietuviškai uždainavome užkopę į pačią aukščiausią Keiptauno vietą, – prisiminusi juokiasi Estela. – Šiaip repertuarą deriname pagal tai, ką nori girdėti koncerto organizatoriai – operų arijų, šiuolaikiškų dainų ar ir to, ir to. Esame lankstūs ir dainuoti norime kuo daugiau. Šiltai buvome sutikti Druskininkuose, liepos 17-ąją koncertuosime Maljorkoje (Ispanija).

Rubenas pirmą kartą Europoje. Lietuvoje jam labai gražu, ypač didelį įspūdį paliko miškų žaluma. Patiko ir Baltijos jūra, ir Vištyčio bei Dusios ežerai.

Abu labai džiaugiasi, kad iš Afrikos žiemos pabėgo į vasarą, o jūros vanduo netgi šiltesnis, nei Atlanto vandenyno, į kurio vandenį įbridę 30-čiai minučių (net ir žiemą!) dainininkai grūdina balsą.

Svajonėse – Europos scenos

– Mes mokomės vienas iš kito. Koncertuose vienas kitą papildome, o repeticijose vienas klausome, o kitas komentuojame, pasakome, kas negerai, nejausdami konkurencijos, o priešingai – paskatindami tobulėti, – sako Rubenas.

– Kūrinyje galiu būti visokia, o gyvenime esu ugnis. Rubenas nebuvo pratęs prie mano tiesumo, nes PAR žmonės bijo sakyti tiesą į akis, nenori veltis į diskusijas, bijo reikšti savo nuomonę. Dabar jau ir Rubenas man pasako, kas negerai, – atviras draugo pastabas vertina Estela.

Abu turi numylėtinius operos dainininkus. Rubeno favoritas – italų dainininkas Feručio Furlanetto, o išsvajotasis vaidmuo – žaismingasis Dulkamara G. Donisečio operoje „Meilės eliksyras“. Estelai imponuoja Mirela Freni, Rene Fleming, iš kurių gali daug ko pasimokyti, o atlikti svajoja Violetos vaidmenį garsiojoje Dž. Verdžio „Traviatoje“, norėtų būti ir Grafiene V. A. Mocarto operoje „Figaro vedybos“.

– Renkantis atlikėjus žiūrima ne tik į balsą, bet ir į išvaizdą, – atvirai sako žavioji lietuvaitė. – Rubenui pasisekė, kad jis aukštas ir lieknas, o man, kaip ir daugeliui moterų, tenka ir dietos laikytis, kad patikčiau žiūrovams. Visgi už visus iššūkius esu dėkinga, nes jie suteikia emocinę brandą.

Estela neslepia, kad į Lietuvą iš PAR parskrido su šešiais lagaminais, pilnais sceninių rūbų. Aišku, daugiausia jos pačios.

– Todėl, kad vyrui paprasčiau – scenoje jis privalo vilkėti kostiumą. Jo spalva ne taip svarbi – juodas, raudonas. Svarbu – balti marškiniai ilgomis rankovėmis su sąsagomis ir būtinai odiniai batai. O moteris solistė scenoje žiūrovus pakerėti turi ne tik balsu, bet, sakyčiau, netgi pirmiausia – suknele. Tačiau pagal taisykles ji negali būti trumpesnė nei žemiau kelių. Spalva priklauso nuo koncerto laiko: vakare – juoda, raudona, dieną – geltona. Beje, kiekvienam koncertui privaloma turėti dvi sukneles. Būtina mūvėti pėdkelnes, avėti uždarus batus. Plaukus sušukuoti taip, kad jie nekristų ant veido, lūpas nudažyti ryškiai raudonai, akių makiažas taip pat turi būti ryškus, – apie atsakingą pasiruošimą koncertams pasakoja Estela.

* * *

Iš tolių toliausių, kad ir kur benukeliautų, tikėkimės, Estela visada sugrįš į Lietuvą, nes čia jos namai, kur laukia mama, seneliai ir numylėtinė kalytė Rosalita, kur gimė pačios drąsiausios svajonės – užkariauti pasaulį. Palinkėkime jai sėkmės.

Marija BURBIENĖ

Komentarai baigti.

Naujausia informacija

  • Sasnavos aerodrome – lakūnai, skraidyklininkai, parašiutininkai, aviamodeliuotojai…

    2016-08-29Sasnavos aerodrome – lakūnai, skraidyklininkai, parašiutininkai, aviamodeliuotojai...
    Kasmet prieš Vėlines simbolinį generolo A. Gustaičio kapą senosiose Marijampolės kapinėse aplanko Lietuvos kariuomenės karinių oro pajėgų atstovai, padeda gėlių, uždega žvakę, nes tikrojo generolo kapo neturima.   Artėjant aviacijos šimtmečiui Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų viešųjų ryšių vyr. specialistas Gintautas Deksnys ruošiasi išleisti knygą apie aviacijos istoriją „Praeities laiškai“. Joje bus laiškas ir generolui Antanui Gustaičiui. „Marijampolė turėtų dar daugiau dėmesio skirti aviacijai, nes šis kraštas padovanojo daugiausia lakūnų. Tai didelis indėlis besivystančiai aviacijai“, – sakė Gintautas Deksnys. Iš tiesų Marijampolėje aviacijos tradicijos gilios, pasekėjų ir šiandien daug. Lakūno bandytojo, kosmonauto tyrėjo Rimanto Stankevičiaus vardą šiandien žino daugelis marijampoliečių. Jis – vienintelis ...
  • Atgaivino tėviškę

    2016-08-29Atgaivino tėviškę
    Maisto pramonės automatų gamykloje „Fasa“ susikūrusios iniciatyvinės grupės, kuri rūpinosi Antano Gustaičio tėviškės sutvarkymu ir atstatymu, entuziastas Vidmantas Kačergis ir šiandien prisimena, kaip prasidėjo jo pažintis su Antano Gustaičio gyvenimo istorija. „1980 metais Obelinėje dalino sklypus kolektyviniams sodams. Gavo sklypą ir mūsų šeima. Apie tai, kad netoliese yra Antano Gustaičio tėviškė, apie jį patį, nieko nežinojome. Tik to sklypo niekam neskyrė. Buvo likę medžiai ir sodas“, – pasakojo Marijampolėje gyvenantis Vidmantas Kačergis. Tuo metu jis dirbo maisto pramonės automatų gamykloje „Fasa“. 1987 metais, vienos komandiruotės Maskvoje metu, jis susipažino su Alytuje gyvenančiu kolega Vytu Burinsku, kuris kilęs iš Padovinio. Draugystė nenutrūko. V. ...
  • Antanas Gustaitis – pirmojo lietuviško lėktuvo ANBO kūrėjas

    2016-08-29Antanas Gustaitis – pirmojo lietuviško lėktuvo ANBO kūrėjas
    Konstruktorius, brigados generolas Antanas Gustaitis. Marijampolės regiono gyventojai pagrįstai didžiuojasi iš jos apylinkių kilusiais ne tik meno, kultūros veikėjais, kalbininkais, bet ir aviatoriais. Sasnavos seniūnijoje gimęs ypatingų gabumų ir reto konstruktoriaus talento žmogus, palikęs gilius savo darbo pėdsakus prieškario Lietuvos karo aviacijoje – lėktuvų ANBO konstruktorius Antanas Gustaitis. Lietuvos karo aviacijos vadas, brigados generolas, aviakonstruktorius, 9 lėktuvų ANBO projektų autorius, aukštojo aviacijos mokslo Lietuvoje iniciatorius. Karo aviacijos mokyklos, Vytauto Didžiojo universiteto aviacijos katedros dėstytojas. Tai tik keletas eilučių iš Antano Gustaičio biografijos. Iš tiesų jo vaidmuo Lietuvos aviacijoje neišmatuojamas. Iškilios asmenybės žmogui teko tragiškas likimas: ketinęs pasitraukti iš okupuotos Lietuvos į Vakarus, ...
  • Sodybos tuščios nestovi

    2016-08-29
    Tai – irgi apie Plutiškes. Paklausti apie situaciją miestelyje pašnekovai pasidžiaugė, kad čia, skirtingai nei daugelyje kitų panašių vietų, vyksmo ir gyvybės daug. „Pas mus sodybos tuščios nestovi: jei tik atsiranda kokia, jau, žiūrėk, kas nors kuriasi. Tai kieno vaikai grįžta į tėvų ar senelių namus – vieni visam laikui, kiti labiau tik vasaromis gyvena, kitus namus nuperka kas iš šalies, ir laukuose naujus namus statosi… Žiūrėkite: įsikūrė du operos solistai – irgi pavyzdys. Žmonės kiemus, aplinką gražiai tvarko, bendruomenė aktyviai dirba.“ Pliusas ir tai, kad čia yra ir gerą vardą turi gimnazija, su kurios kolektyvu visada randama bendra kalba. Moksleivių ...
  • „Vabalkšnė – tai mažas upelis…“

    2016-08-29
      Tai pirmoji eilutė iš dainos (himno), kuris lydi Plutiškių folk­loro ansamblį jau daug metų. Tiesą sakant, paminėjus šį įdomiai skambantį pavadinimą daugumai pirmoji mintis ir būna, kad kalbama apie kolektyvą – ne tik pačiose Plutiškėse ar Kazlų Rūdos savivaldybėje, kuriai gražiai atstovauja, žinomą, bet ir prestižiniuose Lietuvos renginiuose Sūduvos kraštą jau ketvirtį amžiaus reprezentuojantį… Beje, kolektyvo „krikštynos“ įvyko ne iš karto: tik minint veiklos dešimtmetį, 2000-aisiais, kai jau patys pasijuto tvirtesni, kai dainų skambėjimą, šokius, senovines poringes ėmė girti visur, kur tik Plutiškių žmonės pasirodydavo, imta svarstyti, kad kolektyvui reikia vardo. Vabalkšnė – per seniūnijos teritoriją tekantis upelis (beje, oficialiuose ...
  • „Gal čia likimas kiekvienam parašo…“

    2016-08-29„Gal čia likimas kiekvienam parašo...“
    Be muzikos, dainos Laimutė Vilčinskienė neįsivaizdavo savo gyvenimo. Kai labai trokšti – tai ir pasieki.Besišnekučiuojant apie tai, kaip žmogus atsiduria toje ar kitoje vietoje, kokiu keliu (ar šunkeliu) pasuka, kas valdo jo mintį ir norus ir dar apie daug kitų dalykų, šiuos žodžius ištarė Plutiškių kultūros namus antraisiais savo namais vadinanti Laimutė Vilčinskienė. Kultūrinio darbo organizatorė, „Vabalkšnės“ folkloro ansamblio vadovė, Kazlų Rūdos kultūros cent­ro kapelos „Rudnia“ dalyvė – ir viena iš giedotojų. Nežinia, kaip būtų susiklostęs jos gyvenimas ir darbai, kur skambėtų jos balsas, jei prieš keletą dešimtmečių kai kurie dalykai būtų susidėlioję kitaip. Jei būtų buvę lemta išsipildyti svajonei ...
  • Ir sovietmečiu palydėdavo su giesmėmis…

    2016-08-29Ir sovietmečiu palydėdavo su giesmėmis...
    Tradicija palydėti mirusįjį su giesmėmis, muzika, skambant varpams labai sena. Kai kuriose tautose tai mušamieji, kitur – pučiamieji instrumentai, matome ir ritualinių šokių, ir, mūsų supratimu, kitų, visai negedulingų, papročių. Kiekviename krašte ar žemyne šie dalykai šimtmečių ar net tūkstant­mečių senumo ir tai vertinama kaip nematerialusis kultūros paveldas. Faktų apie giedojimo tradicijas Suvalkijoje aptikti buvo sunku: etnologų labiau užfiksuoti, nagrinėti dzūkų ar žemaičių papročiai. Nemažą darbą šia tema yra parengusi Šunskų laisvalaikio salės kultūrinio darbo organizatorė Eglė Alenskaitė: ji ne tik nagrinėja savo krašto tradicijas, bet ir pati dalyvauja giedant tradicinį rožinį… Pastaruoju metu apsižiūrėta, kad kartu su tradiciškai giedančiais, senąsias ...
  • „Kol gyvi būsime, vieni kitiems padėsime…“

    2016-08-29„Kol gyvi būsime, vieni kitiems padėsime...“
    Taip sakė visi: ir Romualdas Večerskas, ir drauge su juo giedantys Onutė ir Leonas Janušauskai, dažnai prie jų prisidedanti Rasa Kalinauskienė – jauniausia iš visų ir, žinoma, ilgametė kultūros darbuotoja, folkloro ansamblio vadovė Laimutė Vilčinskienė. Tai ir yra ta grupelė, tradiciškai giedanti Plutiškių krašto Švč. Jėzaus širdies rožančių, litaniją ir šermenines giesmes. Visi šie žmonės nuoširdžiai dalyvauja ir „Vabalkšnės“ ansamblio veik­loje, o giedojimas, išreiškiantis pagarbą Anapilin iškeliaujančiam bei atsisveikinimą su juo, visiems pažįstamas, nes atėjęs iš vaikystės, iš šeimų – iš ten atsinešto gilaus, nesuvaidinto tikėjimo. „Mūsų giesmės yra tikra malda, o dabar per šermenis giesmėje dažnai viską nustelbia melodijos, ...
  • Romualdas Večerskas: „Dabar daugiausia giedame keturiese…“

    2016-08-29Romualdas Večerskas: „Dabar daugiausia giedame keturiese...“
    (Plutiškių krašto šermenų giesmės – išskirtinis reiškinys puoselėjant nematerialųjį paveldą) Kazlų Rūdos savivaldybės kultūros centre keletą metų vyko projektas „Etnokultūros versmės“: jo rezultatas – ne tik jau gerai žinomų, ne vienerius metus viešumoje pasirodančių pavienių muzikantų, dainininkų, pasakorių, etnografinių ansamblių bei tautodailininkų koncertai ir parodos, bet ir nauji atradimai. Jie organizatoriams buvo itin malonūs. Išryškėjo nemažai unikalų paveldą (senąsias, dar iš senelių išmoktas dainas, senųjų kaimo muzikantų melodijas, išskirtinį atlikimo būdą) iš atminties lobynų prikėlusių ir jį puoselėjančių naujų žmonių. O vienoje tokių švenčių Plutiškių kultūros namų folkloro ansamblis „Vabalkšnė“ nustebino šį kolektyvą gerai žinančius ir mėgstančius kraštiečius. Grupelė jo narių ...
  • Priešmokyklinis ugdymas – kad vaikai mokyklose jaustųsi drąsiai

    2016-08-29
    Rugsėjo 1-ąją visi šešiamečiai susirinks į priešmokyklines grupes darželiuose ir mokyklose. Šiemet priešmokyklinis ugdymas tapo privalomas visiems vaikams, kuriems liko metai iki mokyklos. Jau praėjusiais metais priešmokyklines grupes lankė beveik 98 proc. šešiamečių. Specialistai pabrėžia, kad prieš pirmąją klasę vaikams svarbiausia – ne išmokti rašyti ar skaityti, bet pasirengti psichologiškai. Būsimiesiems mokinukams svarbu įprasti būti kolektyve kartu su bendraamžiais ir suaugusiais, išmokti klausytis ir išgirsti, išreikšti savo nuomonę, sutarti su kitais. Tyrimais įrodyta, kad prieš mokyklą grupes lankę vaikai vėliau pasiekia geresnių rezultatų. Sėkmingas  startas visiems Švietimo ir mokslo ministerijos Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vedėja Laima Jankauskienė sako, kad privalomas priešmokyklinis ugdymas ...
  • Nuo rugsėjo 1 d. – papildomos lėšos mokytojų algoms didinti

    2016-08-22
    Švietimo ir mokslo ministerija mokytojų algoms didinti papildomai skyrė 8 mln. eurų. „Radome lėšų pagerinti mažiausiai uždirbančių mokytojų padėtį. Iki šiol visų pedagogų atlyginimai buvo skaičiuojami pagal tris skirtingus koeficientus: minimalų, vidutinį ir maksimalų. Nuo rugsėjo 1 d., skyrus papildomų lėšų, minimalių koeficientų neliks, visi bus pakelti bent iki vidurkio. Pokytį pajus tie pedagogai, kurių algos iki šiol buvo skaičiuojamos pagal mažesnį nei vidutinį koeficientą“, – sako švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė. Minimalūs koeficientai didės ne tik mokytojams, bet ir auklėtojams, priešmokyklinio ugdymo pedagogams, specialiesiems pedagogams, socialiniams darbuotojams, švietimo įstaigose ir psichologinėse pedagoginėse tarnybose dirbantiems psichologams, specialiesiems ir socialiniams pedagogams. Skaičiuojama, kad ...
  • Įgytą specialybę realizavo bendruomenės teatro veikloje

    2016-08-16Įgytą specialybę realizavo bendruomenės teatro veikloje
    Marijampolės apylinkėse, be „Gegnės“ ir Onos Miliauskienės, yra ir daugiau žmonių, puoselėjančių mėgėjiško teatro tradicijas. „Sūduvos“ bendruomenės pirmininkė Daiva Krampienė – viena iš jų. Moteris yra baigusi režisūros studijas, tačiau šiuo metu dirba su tuo visai nesusijusį darbą. Vis dėlto noras kurti niekur nedingęs, todėl kūrybines idėjas Daiva Krampienė realizuoja pačios suburtame „Sūduvos“ bendruomenės teatre. Teatro grupę subūrė noras kurti Daiva Krampienė atlieka ne tik „Sūduvos“ bendruomenės pirmininkės pareigas, ji taip pat dirba kasdienį darbą, kuris ne visai susijęs su jos išsilavinimu. Kadaise darbas pagal įgytą režisierės specialybę jai patiko, tačiau aplinkybės pasisuko taip, kad teko palikti režisūrą. Nors režisierės pareigų teko ...
  • Kai svajonės tampa realybe

    2016-08-16Kai svajonės tampa realybe
    „Titnago“ teatras užaugino ne vieną žmogų, asmenybę, aktorių. Reimundas Tyras – vienas iš „Titnago“ auklėtinių, kuris visada pasižymėjo išskirtine iškalba, charakteriu, charizma ir noru vaidinti bei kurti. Daugybę metų R. Tyras „Titnage“ praleido kaip aktorius, tačiau, sako, visada norėdavęs pabuvoti režisieriaus vietoje. Kai tikrai labai kažko norisi, tie norai ima ir išsipildo – šiuo metu apie Reimundą Tyrą reikia kalbėti kaip apie Jungėnų kaimo teatro įkūrėją, vadovą bei režisierių. Vaidindamas svajojo režisuoti R. Tyras pasakojo, kad „Titnage“ vaidinti pradėjo vos tik jam įsikūrus. Jis visada išklausydavo režisieriaus mintis, sumanymus ir mielai juos vykdydavo, tačiau paties galvoje visada sukdavosi visai kitoks spektaklio vaizdas. ...
  • Tradicijas galima puoselėti ir be klojimo

    2016-08-16Tradicijas galima puoselėti ir be klojimo
    „Gegnė“ – vienintelis klojimo teatras Suvalkijoje, tačiau klojimo, liaudies teatro, tradicijas jau daugybę metų puoselėja ir Kalvarijos krašto teatras. Tai, kad teatro idėja šiandien nėra pamiršta ir vis dar reikalinga Kalvarijos kraštui, įrodo 31 metus skaičiuojantis Kalvarijos mėgėjų teatras „Titnagas“. Klojimo teatro ištakos Suvalkijoje – Kalvarijos krašte Kalvarijos teatro ištakos – lietuviškųjų vakarų dainos ir vaidinimai. Suvalkijoje lietuviškiems vakarams plisti sąlygos buvo palankesnės nei kituose kraštuose – Marijampolėje įsikūrusios gimnazijos dėka čia buvo didesnis išsilavinusių žmonių skaičius, todėl buvo aktyvi kultūrinė, knygnešių veikla. Pirmasis lietuviškas vakaras Suvalkijoje buvo surengtas spektaklio pavidalu būtent prie Kalvarijos gyvenančio ūkininko troboje. Iki Nepriklausomybės paskelbimo 1918 metais teatro ...
  • M. K. Čiurlionio fondo nominantė O. Miliauskienė: „Gegnė – mūsų kūdikis“

    2016-08-16M. K. Čiurlionio fondo nominantė O. Miliauskienė: „Gegnė – mūsų kūdikis“
    Klojimo teatrų istorija Lietuvoje prasidėjo dar prieš Pirmąjį pasaulinį karą. Tuomet, slapstydamiesi nuo rusų valdžios, lietuviai rengdavo lietuviškus vakarus, kurių metu šokdavo tautinius šokius, dainuodavo lietuviškas dainas, vaidindavo kluonuose ar kituose ūkinės paskirties pastatuose. Tai ir buvo klojimo teatrų idėjos gimimas Lietuvoje. 1918 m. Lietuvai paskelbus Nepriklausomybę klojimo teatrai išgyveno tikrą aukso amžių, tačiau sovietmečiu apmirė. Atkūrus Nepriklausomybę klojimo teatrai pradėjo atgimti – Suvalkijos krašte klojimo teatro idėją ėmė puoselėti Tautkaičių teatras, kuris šiandien yra vienintelis klojimo teatras Suvalkijoje. Tautkaičių klojimo teatro priešistorė Tautkaičių klojimo teatro istorija buvo pradėta rašyti 1950 m. liepą. Tuomet Tautkaičių kaimo jaunimą vaidinti subūrė Aldona Gudaitytė-Teiberienė. Ji ...

 

Galite užsiprenumeruoti „Suvalkietį“ neišeidami iš namų.

Taip pat galite užsakyti skelbimą, sveikinimą ar užuojautą.