Paskutinę vasaros savaitę marijampoliečiai ir miesto svečiai turėjo galimybę pasimėgauti klasikine ir džiazo muzika – mieste vyko jau devintasis vasaros muzikos festivalis „Marijampolė Music Park“, kurio tema šiemet buvo „Sugrįžimai ir duetai“. Šeši festivalio koncertai surengti įvairiose miesto erdvėse ir sutraukė tikrai didelį klausytojų būrį, o atsiliepimai apie juos – patys geriausi.

Festivalis šiemet pradėtas klasikos vakaru „Romanas su kontrabosu“ Marijampolės kultūros centre. Čia pasirodė vienintelis toks Donato Bagursko vadovaujamas kontrabosų orkestras, dainavo operos solistė Ieva Prudnikovaitė. Muzikos mylėtojai buvo sužavėti ir antru koncertu – Evangelikų liuteronų bažnyčioje skambėjo „Naktės“, o jas atliko Vilniaus miesto savivaldybės choras „Jauna muzika“ ir grupė „Merope“. Žiūrovai šį koncertą pavadino tiesiog mistiniu, o socialiniuose tinkluose vienas po kito pasipylė susižavėjusių muzikos mylėtojų atsiliepimai.

Ne mažiau įspūdingas buvo ir džiazo koncertas Vytauto parke. Šiltą vasaros vakarą daugybė žmonių ne tik iš Marijampolės, bet ir iš Kauno, Birštono, kitų miestų čia mėgavosi džiazu iš Paryžiaus – vieninteliam koncertui į Lietuvą specialiai atvyko džiazo kvartetas „Vik & The Vibe Tribe“, kurį sudaro muzikantai iš kelių šalių, ir vokalistė Viktorija Gečytė.
V. Gečytė jau keturiolika metų gyvena Paryžiuje, ten vykdo įvairius muzikinius projektus, nemažai koncertuoja. Ji sakė, kad Marijampolėje lankosi pirmą kartą ir miestas ją sužavėjo. Beje, prancūzai, pasirodo, mūsų miestą taria kaip „Marižanpol“, bet lietuvaitė grupės narius išmokė tarti jį taisyklingai.
Koncerte skambėjo jautri, svajinga, širdį glostanti muzika, atlikėjai keletą kūrinių padainavo lietuviškai, skambėjo ir gerai žinomi kūriniai, tokie kaip dainininko Stingo ir kitų. Koncertas pralėkė akimirksniu, o žiūrovai namo išsinešė pozityvią nuotaiką, kuri tiesiog sklido iš atlikėjos, nuostabios melodijos dar ilgai skambėjo galvose.

Visai kitoks buvo koncertas Beatričės Kleizaitės-Vasaris menų galerijoje. Jis buvo skirtas šiemet minimiems Sūduvos metams, ir žiūrovai galėjo ne tik pasiklausyti festivalio organizatorės ir meno vadovės Eglės Kasteckaitės grojimo fortepijonu, nuostabaus soprano Joanos Gedmintaitės dainavimo, bet išgirdo ir istoriko, mokslų daktaro Algimanto Kasparavičiaus istorines įžvalgas apie Sūduvos krašto valstybingumo gimimą, teisinės valstybės idėją ir prieš šimtmetį vykusią konkurencinę kovą tarp konstruktyviai idealistinės ir liberaliai pragmatinės Lietuvos. Tam laikotarpiui buvo pritaikyti ir atliekami Jono Švedo, Balio Dvariono, Stasio Šimkaus ir kitų kompozitorių kūriniai.
Itin laukiamas buvo praėjusios savaitės antradienio koncertas, intrigavęs tuo, kad jis vyko Marijampolės geležinkelio stoties perone. Pasak E. Kasteckaitės, ji su nerimu sekė orų prognozę, nes ryte lijo, lašnojo ir statant sceną stotyje, bet vakarui buvo žadama giedra, tad renginio nereikėjo perkelti po stogu. Gausiai į stoties peroną susirinkę muzikos mylėtojai išvydo choreografo Petro Skirmanto režisuotą koncertą „Arti-Toli“: šoko Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistai, violončele grojo daugybės plojimų ir šūksnių „bravo“ sulaukusi Elena Daunytė, o pianinu skambino pati E. Kasteckaitė.
Buvo atlikti žinomų kompozitorių kūriniai, o ypatingą atmosferą dar kūrė ir į peroną atvykęs keleivinis traukinys iš Kauno, pasirodęs kaip tik tuo metu, kai buvo atliekama finalinė kompozitoriaus Kamilio Sen Sanso fantazijos „Žvėrių karnavalas“ scena „Gulbė“. Net kelis kartus perone manevravo ir krovininiai traukiniai, kurių ratų dundėjimas ir švilpimas buvo tarsi sudedamoji koncerto dalis.

Festivalis trečiadienį baigėsi Poezijos parke koncertu „Aš būsiu čia“, kuriame pasirodė atlikėja Raminta Naujanytė-Bjelle, taip pat Vilniaus miesto savivaldybės šv. Kristoforo kamerinis orkestras, buvo ir jaunųjų Marijampolės meno mokyklos atlikėjų.
Pasibaigus festivaliui „Suvalkiečio“ pakalbinta E. Kasteckaitė sakė, kad yra pavargusi, bet labai laiminga. Viskas praėjo gerai, lietus nesugadino nė vieno iš šešių pasirodymų, atlikėjai iš Suvalkijos sostinės išsivežė pačius geriausius įspūdžius ir prisiminimus, o žiūrovai liko patenkinti, negailėjo palaikymo.
– Mus tarytum kažkas globojo iš dangaus – oras buvo geras, pasirodymai vyko kaip ir suplanuota, jaučiau didelę pagalbą iš Marijampolės kultūros centro, „Scenos serviso“ ir visų, kurie man padėjo. Išgirdau labai daug padėkos žodžių iš atlikėjų, gavau daug palaikymo žinučių. Džiaugiuosi, kad Marijampolės žmonėms patiko koncertai ir jie gausiai rinkosi, – sakė ji.

Paklausta, ar nėra per sunku būti ir festivalio organizatore, ir vedėja, ir pačiai groti, E. Kasteckaitė sakė, kad tikrai nelengva, ji šiemet grojo dviejuose koncertuose, o groti pasirenka tada, kai mano esant reikalinga, kai labai tiki projektu. Išvykdama iš Marijampolės, kurioje gyveno visą savaitę ir kurią jau yra pavadinusi antraisiais namais, moteris sakė, kad ilsėtis nėra kada – jau šį mėnesį reikia pateikti paraišką finansavimui gauti rengiant kitų metų jubiliejinį, dešimtąjį festivalį „Marijampolė Music Park“.
Algis VAŠKEVIČIUS