
Spalio 1 dieną 18 val. Beatričės Kleizaitės-Vasaris menų galerijoje muzikos mylėtojus pakvies pirmasis iš šešių koncertų. Klausytojai turės progą išgirsti Vakarų Europoje pripažinto išilginių fleitų virtuozo Kriso Ortono (Chris Orton) iš Didžiosios Britanijos parengtą programą „Gesti e Sonate: itališka muzika išilginei fleitai“ Vargonėliais akompanuos Dovilė Savickaitė. „Tai mus nukels į įvairiaspalvių garsų kelionę, besidriekiančią per XIV a. šokių pasaulį, stabtelės ties XVII a. Venecijos didybe, pakvies pažinti ir XX–XXI amžių eksperimentinės muzikos pasaulį“, – sako festivalio organizatorius Darius Klišys.
Prašydami plačiau papasakoti apie būsimus koncertus klausėme, kuo tradicinis ir kuo kitoks šių metų festivalis, kurio koncertus vienija pavadinimas „Praeities muzikos amžinybėje“. D. Klišys sako, kad dalyvaus nemažai atlikėjų, kuriuos marijampoliečiai jau yra girdėję ir spėjo pamėgti – tai tradicija. Tačiau stengtasi išvengti monotonijos, siekta kuo didesnės instrumentų įvairovės. „Dėmesio centre – muzika, apimanti ir archaiškus Iberijos pusiasalio skambesius, ir senosios Graikijos muzikos improvizacijas, ir mažai žinomų, itin retai Lietuvoje atliekamų kompozitorių bei jų sekėjų kūrybą, kurioje vienas iš pagrindinių vaidmenų tenka mediniams aerofonams.
Antrajame koncerte spalio 5 d. išgirsime ansamblį „Reversio“, kuris neatsiejamas nuo „Medynių“ festivalio ištakų. Jis grįžta pradinės sudėties, bet kitoks“. Jurgitos Šalčiūtės (mecosopranas), Dariaus Klišio (birbynė), Mindaugo Radzevičiaus (vargonėliai) koncerte skambės italų, vokiečių ir prancūzų kompozitorių kantatos ir arijos bei instrumentinė muzika.
Vienas festivalio tikslų – pristatyti unikalius medinius pučiamuosius instrumentus. Šįkart klausytojai išgirs žymaus aulininko, dūdmaišininko Kalumo Armstrongo (Callum Armstrong) iš Vokietijos atliekamas muzikines improvizacijas senovės Graikijos laikų aulomis. Išgirsime unikalią improvizacinę programą „Prarasti senosios Graikijos pėdsakai“.
Liutnios ir ukrainietiškos chromatinės fleitos – sopilkos – muzikos sąskambiai muzikos gurmanams leis pasinerti į galantiškajam muzikos stiliui būdingų jausmų išgyvenimus: idilišką nuotaiką, lengvą ironiją, erotiškumą bei žaismingumą. Liutnininko Bernardo Hofstoterio (Bernhard Hofstötter) iš Belgijos ir sopilkininkės Boženos Korčinskos (Bozhena Korchinska) iš Ukrainos parengta programa vadinasi „Ernst Gottlieb Baron (1696–1760): užmirštos galantiškosios epochos emocijos“.
Šimtmečiais nutolusių laikų skaidrumą, gaivališkumą įkūnys specialiai festivaliui sukurta „Reversio projekto“ (Lietuva, Lenkija) programa „Broken Consort: muzika iš XVII a. Braunsbergo vargonų tabulatūros“. „Tai – abiejų tautų, LDK palikimas, – sako D. Klišys. – Lenkijoje išleistas 4 tomų rinkinys, o mes planuojame, kad ši programa neužsibaigtų su šiuo festivaliu…“ Projekto ansamblyje – šeši atlikėjai (penki iš Lenkijos): išilginė fleita, viola da gamba, virginalas, renesanso epochos perkusiniai instrumentai ir lietuviška birbynė.
Baigiamasis koncertas spalio 29 dieną – keletą metų planuotas ir lauktas portugalų grupės pasirodymas. „Kad ir kaip nesinorėtų kalbėti apie kovidinę situaciją, per pastaruosius porą metų ji daug ką palietė. Nors su visais viskas suderinta, tebelieka toks neužtikrintumo sindromas…“ „Ibéria Oculta“ – penkių atlikėjų kolektyvas, gerai žinomas daugelyje šalių. Jie groja etniniais Iberijos instrumentais: rebeku, portugalų dūdmaišiu, fleitomis, karo būgnu ir kt. Iberijos pusiasalio tradicijos, persmelktos mistinėmis muzikos, garsų, balso harmonijos paieškomis, vedančiomis neįtikėtinais garsovaizdžių keliais – visa tai žada ši unikali muzikinė programa.
– Visi koncertai, išskyrus paskutinį Kultūros centre, vyks tradicinėje erdvėje – Beatričės Kleizaitės-Vasaris menų galerijoje. Ji labai tinka mūsų šių metų kamerinei programai, ją pamėgo tie atlikėjai, kurie jau svečiavosi Marijampolėje. Spalio mėnesį jau daugiau tamsos, tad kviečiu tuos, kuriems įdomi ir svarbi muzika, praleisti keletą šviesių vakarų su „Medynėmis“, – sako Darius Klišys.