www.suvalkietis.lt
Pagrindinis Suvalkijos krašto informacijos skleidėjas nuo 1942 m.

Kada Marijampolėje važinės elektriniai autobusai?

Uždaroji akcinė bendrovė „Altas auto“, viena didžiausių mažųjų autobusų inžinerijos ir gamybos įmonių Europoje, UAB Marijampolės autobusų parkui pristatė elektra varomą autobusą. Mini ir midi autobusų gamyba užsiimanti bendrovė su Marijampolės autobusų parku bendrauja jau ne vienus metus, marijampoliečiai turi įsigiję šio gamintojo 12 dyzelinių autobusų, o pastaruoju metu vis labiau kalbama apie galimybę įsigyti ir elektrinių. Šiuo tikslu ir pristatytas minėtas autobusas. Autobusą apžiūrėjo Marijampolės savivaldybės meras Povilas Isoda ir Administracijos direktorius Karolis Podolskis.

Marijampoliečiams siūloma įsigyti elektra varomą autobusą. Ričardo Pasiliausko nuotraukos.

Idėja gimė per pandemiją

Kaip susirinkusiems pasakojo UAB „Altas auto“ vadovas Edvardas Radzevičius, įmonė autobusus eksportuoja į visas Europos šalis, 90 proc. jų pagamintų autobusų iškeliauja būtent į Europą. Lyderiaujančios šalys yra Norvegija, Šveicarija, Jungtinė Karalystė,Vokietija ir Prancūzija. Lietuvoje parduodama nedidelė dalis gamintojo elektrinių autobusų, bet pamažu judama į priekį, vis daugiau vežėjų domisi galimybe taršias transporto priemones keisti elektra varomais autobusais. „Trisdešimt autobusų esame pardavę „Kautrai“. Bemaž dešimt elektrinių autobusų važinėja Druskininkų gatvėmis, važiuoja ir Alytuje, Utenoje, tikimės, kad greitu laiku važiuos ir Marijampolėje“, – kalbėjo E. Radzevičius. 

Direktoriaus teigimu, Lietuvoje augant susidomėjimui elektriniais autobusais pavasarį gamykla, surinkusi šalies vežėjus, surengė Lietuvoje gaminamų (pristatyme buvo ir kito Lietuvos gamintojo „Dancer“ autobusai, jie nėra mini klasės, tai didieji miesto autobusai) mini elektrinių autobusų pristatymą. Didelis privalumas, kad gamintojas yra įsikūręs Vilniuje, visai šalia klientų. Tad yra ir priežiūra, konsultavimas. „Lietuvoje elektrinio transporto industrija palyginti gero lygio. Šiuo metu startuoja nauja netaršių transporto priemonių Susisiekimo ministerijos paleista programa, tad norime klientams atskleisti, kokias jiems siūlome galimybes, pasidžiaugti ir parodyti, kaip Lietuvoje gimsta šiuolaikiniai elektroautobusai“, – sakė E. Radzevičius.

Pasak UAB „Altas auto“ vadovo, šiuos autobusus įmonė pradėjo gaminti per pandemiją, kaip visada, krizės metu gimsta geri sumanymai, krizinis momentas kelia ne tik tam tikrus iššūkius, bet suteikia ir galimybes. „Mes nutarėme, kad tokie autobusai labai aktualūs viešajame transporte. Kartu su „Mercedes Benz“ gamykla, gaudami jų važiuokles ir turėdami partnerius UAB „Elinta Motors“, kuri tiekia mums elektros variklius, baterijas, kartu nutarėme kurti šį produktą. Dabar jau ketvirti metai, kai gaminame elektrinius autobusus serijiniu būdu. Didžiąją dalį eksportuojame į Vakarų Europos šalis, bet džiaugiamės, kad yra susidomėjimas ir Lietuvoje, kad mes šiuos autobusus galime naudoti ir mūsų šalies keliuose“, – kalbėjo E. Radzevičius.

Jį kartu su UAB „Altas auto“ vadovu Edvardu Radzevičiumi apžiūrėjo Marijampolės savivaldybės meras Povilas Isoda.

Marijampolės autobusų parkas išbandys įmonės elektrobusą

Uždarajai akcinei bendrovei „Marijampolės autobusų parkas“ pristatytas tipinis mažasis A klasės elektrinis autobusas. Juo gali važiuoti 22 keleiviai, yra 16 sėdimų vietų, likusieji keleiviai gali važiuoti stovėdami. Autobusas yra tipinis žemagrindis, jo privalumas, kad į jį keleiviai gali įvažiuoti ir su vežimėliais – vaiko ar neįgaliojo. Autobusas kompaktiškas, jaukus, patogus neįgaliesiems ir vyresnio amžiaus žmonėms, pakankamai erdvus viduje tiek keleiviams, tiek ir vairuotojui. Pasak UAB „Altas auto“ vadovo, tai tipiškas mažų miestų arba priemiesčio autobusas. „Toks autobusas labai patrauklus ne tik Lietuvos miestuose, bet ir užsienio šalyse. Transporto priemonė populiari priemiesčiuose, ten, kur mažesnis žmonių judėjimas, arba atvirkščiai, senamiesčiuose, kur siauros gatvės, kur sunku pravažiuoti dideliam autobusui. Jo kaina svyruoja, priklausomai nuo specifikacijos, nuo 230 iki 250 tūkst. eurų, plius PVM“, – pasakojo E. Radzevičius.

Svečią papildė Marijampolės autobusų parko Eksploatacijos skyriaus viršininkas Robertas Dobrovolskis. Pasak jo, šis autobusas patrauklus ir išvaizda, ir įrengimu, šiuolaikiškas, kiekvienas keleivis turi galimybę pasikrauti telefoną. Iš išorės apšviestos įlipimo durys. Autobusas pritaikytas ir keleiviams, turintiems negalią. Yra Brailio raštas, rampa neįgaliajam, garsiniai signalai gali būti siunčiami keleiviams, esantiems viduje ir laukiantiems autobuso. „Be to, šis autobusas labai lietuviškas, tiek įrengimas, tiek pačios baterijos, traukos varikliai,  inverteris yra lietuviški, pagaminti Kaune, įmonėje „Elinta Motors“. Viena įkrova ši transporto priemonė gali nuvažiuoti apie 250 kilometrų, greituoju būdu pasikrauti užtrunka apie valandą. Vairuotojai per pertrauką laisvai suspės tai padaryti“, – pasakojo Eksploatacijos skyriaus viršininkas. Naujieji elektriniai autobusai, skirtingai nei įprastieji, varomi vidaus degimo varikliais, yra gerokai tylesni ir ekologiškesni. Tai padeda sumažinti ne tik aplinkos, bet ir garso taršą keleiviniam transportui judant kasdieniniais miesto maršrutais.

Planuose – apie 30 elektroautobusų

Pasak R. Dobrovolskio, kol kas Marijampolė dar neturi nė vieno elektroautobuso, tad su baltu pavydu dairosi į kitus miestus, kur kolegos jau keleivius vežioja tokiomis elektra varomomis transporto priemonėmis.

„Kodėl mes dar neturime tokių autobusų, šiandien dažnai girdime šį klausimą. Dėl to, kad nupirkti tokį autobusą nėra paprasta, jis kainuoja didžiulius pinigus, be paramos vežėjui tai padaryti būtų sudėtinga. Šiuo metu laukiame subsidijų, gairių su konkrečiais skaičiais, kokiomis priemonėmis pasinaudoję mes galėtume įsigyti tokius autobusus“, – kalbėjo R. Dobrovolskis.

Autobusų parko Eksploatacijos skyriaus viršininkas sakė, kad jų bendrovė norėtų  elektroautobusus įsigyti iš Lietuvos gamintojo. Didelis pliusas, kai gamintojas yra Lietuvoje, prireikus konsultacijos, aptarnavimas čia pat.

Autobusas ne tik pažangus, bet ir patogus keleiviams.

„Pažįstame šį gamintoją, galime atsiliepti tik gerai, tai didžiausias Europoje mini klasės autobusų gamintojas, jis visai šalia mūsų, vos už 130 kilometrų, mums, kaip vežėjui, tai didelis pliusas“, – kalbėjo R. Dobrovolskis.

Šiandien, kai viso pasaulio dėmesys nukreiptas į ekologiją ir oro taršos mažinimą,  Marijampolės autobusų parkas nestovi vietoje. Eksploatacijos skyriaus viršininkas papasakojo, kad bendrovė yra numačiusi skaičių, kiek norėtų turėti savo parke elektrinių autobusų, jiems paruošta infrastruktūra. „Mes turime viziją, kad parke galėtų būti eksploatuojama apie trisdešimt elektrinių autobusų. Jais vežtume priemiesčio ir miesto keleivius. Dabar tik reikia sulaukti rėmimo programos, joje sėkmingai dalyvauti. Anot R. Dobrovolskio, esant palankioms sąlygoms, realu ekologiškas transporto priemones įsigyti dvejų metų perspektyvoje.

Į Marijampolę atkeliavęs bendrovės „Altas auto“ elektra varomas autobusas čia bus apie savaitę. Keleivių jis nevežios. Skirtas įmonei išsibandyti, pavažinėti savo maršrutais, pasižiūrėti, ar yra tinkamas.

UAB „Altas auto“ direktorius E. Radzevičius pasidžiaugė, kad mūsų šalis sparčiai įgyvendina žaliojo kurso gaires. Šalyje turimos stiprios subsidijos iš valstybės, o tai leidžia tegul ir pamažu, bet judėti į priekį keičiant taršųjį transportą ekologišku.

Palikite komentarą

Ši svetainė naudoja slapukus, kad pagerintų jūsų patirtį. Manome, kad jums tai tinka, bet galite atsisakyti, jei norite. Priimti Skaityti daugiau

Privatumo ir slapukų politika