Intensyvūs darbai magistralėje vairuotojams tampa vis didesniu galvos skausmu
Bet kokios statybos, remontai, ypač dideli, žmogui sukelia nepatogumų. Magistralėje „Via Baltica“ tarp Marijampolės ir Lietuvos–Lenkijos valstybių sienos šiuo metu vyksta didžiausi Lietuvos nepriklausomybės laikotarpio kelių infrastruktūros statybų darbai. Tiesiami keliai, griaunami seni statiniai, statomi nauji tiltai ir viadukai. Ypač sudėtingi darbai vyksta Marijampolės savivaldybėje nuo Pietarių kaimo iki Skardupių. Sudėtingas, nuolat besikeičiantis čia ir eismo organizavimas. Vairuotojai sako, kad važiavimas šia atkarpa, ypač tamsiu paros metu, tikras galvos skausmas, o atvažiavus prie žiedinės sankryžos nežinai, kur dėtis.

Į neviltį varo žiedinė sankryža
Kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai sankirtoje su keliu Marijampolė–Kybartai, nugriautas viadukas, įrengta laikina žiedinė sankryža.
Vairuotojai, kuriems tenka nuo Marijampolės sukti link Vilkaviškio, Kauno ar Varšuvos, itin skundžiasi sudėtingu eismu šioje sankryžoje. Anot jų, žiede neaišku, kurį išvažiavimą pasirinkti, o pasirinkus kryptį, tenka dar kartą jau žiede persirikiuoti į kitą eilę. Važiavimo kryptį žymi geltonos linijos. Jos šiuo metu jau apsitrynusios, be to, tamsiu paros metu, jų nematyti. Gali įvykti avarijų. Vairuotojai siūlo kryptis tamsiu paros metu išskirti šviečiančiais kelio ženklais, paryškinti ženklinimo linijas, kuriomis reikia važiuoti pasirinkus vieną ar kitą išvažiavimą.
Apie tai daug diskutuojama socialiniuose tinkluose. Gyventojai feisbuke dalinasi vaizdais, kai prieš eismą važiuoja vilkikai. Siūlo, kokios priemonės galėtų padėti geriau orientuotis, kur važiuoti, kaip nepakliūti į nepavydėtinas situacijas, komentuoja. „Vėl vilkikas važiuoja prieš eismą. Važinėju iš Marijampolės į Kauną kiekvieną dieną. Juostų ženklinimas – nulinis. Negyvenančiam šiose apylinkėse – tai kosmosas. Ženklas, rodantis kryptį, paguldytas ant asfalto, bet tamsoje jo nematyti. Negi negalima įrengti dideliusų geltonų ženklų su krypčių nuorodomis. Kaip visada, pas mus laukiama, kol kažkas tragiško nutiks, o tada imamasi veiksmų“, – rašė marijampolietis.
„Visi suprantame, kad remontas yra laikina. Bet čia yra vienas karščiausių taškų eismo intensyvumo klausimu. Pvz., panaši vieta Lenkijoje, prie Elko miesto, buvo atskirta iki 50 cm aukščio atitvaru, kad joks neatidus, pervargęs vairuotojas nepervažiuotų į priešpriešinę eismo juostą. Dažnai važinėju į Marijampolę ir nesinori sutikti pervargusį paklydėlį. Žiema jau čia pat“, – rašo kitas.
Permainų nežada
Skaitytojų nusiskundimus perdavėme kelio savininkui ir statybos darbų užsakovui – AB Lietuvos automobilių kelių direkcijai. Gavome Eglės Nemanytės, Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiosios komunikacijos vadybininkės atsakymą.
„Magistralinio kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 63,6 kilometre, sankirtoje su keliu Marijampolė–Kybartai, nugriovus viaduką, statybos darbų metu eismas vyksta ratu – laikina žiedine sankryža. Ši eismo organizavimo schema suderinta ir galioja nuo šių metų rugpjūčio 4 dienos. Atkreipiame dėmesį, kad iš visų keturių pusių (A7 keliu nuo Kybartų ir nuo Marijampolės; A5 keliu nuo Suvalkų/Kalvarijos ir nuo Marijampolės) įrengti dideli geltoni skydai, informuojantys apie eismą ratu laikinoje sankryžoje ir nurodantys miestų kryptis. Taip pat ties visais išvažiavimais įrengti papildomi kelio ženklai, informuojantys apie kryptis (išvažiuojant iš laikinos žiedinės sankryžos) ir eismo juostas.
Taip pat įrengtos nukreipiančiosios gairelės, horizontalus laikinas (geltonas) dangos ženklinimas (sužymėtos eismo juostos, yra rodyklės), padedantys vairuotojams tinkamai orientuotis. Laikinas (geltonas) horizontalusis kelio ženklinimas atnaujinamas objekte nuolat. Įrengti daugiau ženklų neplanuojama – eismo saugos požiūriu pertekliniai ženklai yra vizualinė tarša, apsunkinanti eismą, tačiau Kelių direkcija papildomai įpareigos Rangovą ir atsakingus darbuotojus tikrinti laikiną horizontalųjį ženklinimą ir jį dažniau atnaujinti pagal poreikį“, – teigiama Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus rašte.
Pasak Kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus specialistų, statybos darbai ties Valavičių, Svetlicos kaimais (t. y. antrasis darbų ruožas nuo 72,5 km iki 79,0 km), kur vairuotojai sutrikę ne kartą yra išvažiavę į priešpriešinio eismo juostą, baigiami, todėl ten jokių esminių eismų pasikeitimų ar ribojimų nėra, viskas bus aišku ir taip.

„Atkreipiame dėmesį, kad dalyvaujant eisme būtina laikytis Kelių eismo taisyklių (KET), vairuojant atidžiai stebėti eismo aplinką, kelių ženklus ir ženklinimą. Primename, kad geltona ištisinė linija žymi vietas, kur uždrausta sustoti (stovėti). Šią liniją, kuri naudojama ir darbų atlikimo vietose, kirsti draudžiama. Jeigu geltona ištisinė linija naudojama su baltomis ženklinimo linijomis, žyminčiomis eismo juostas, reikia vadovautis geltona ištisine linija“, – rašo vyr. komunikacijos vadybininkė.
E. Nemanytės teigimu, vykdant darbus pastebėta, kad vairuotojai nesilaiko KET ir greičio ribojimų, todėl kreiptasi į Lietuvos kelių policijos tarnybą su prašymu pagal galimybes vykdyti periodinę greičio kontrolę A5 kelyje ties Pietarių kaimu. Leistino greičio viršijimo problema (bei kitų laikinų kelio ženklų nesilaikymas) aktuali visame rekonstruojamame magistraliniame A5 kelyje nuo Marijampolės iki Kalvarijos (56,7 km – 85,0 km). Imtasi ir kitų priemonių, kurios pagerintų eismo saugą.
Marijampolės miesto prieigose (nuo Kauno ir nuo Vilkaviškio pusės) nuo rugsėjo 16 dienos taikoma patikslinta eismo organizavimo schema – apie 1100 m ilgio kelio A5 atkarpoje leistiną maksimalų greitį sumažinant iki 50 km/h ties esamu įvažiavimu/ išvažiavimu iš Pietarių kaimo. Taip pat priešpriešiniams transporto srautams atskirti laikinoje ašinėje linijoje papildomai įrengti plastikiniai pilonai su smėlio užpildu. Nuo Kauno pusės, kelio A5 apie 57,31 km, priešpriešinių transporto srautų atskyrimui laikinoje iškreivintoje ašinėje linijoje papildomai įrengti gulekšniai su nukreipiančiosiomis gairelėmis.
„Kelių direkcija nėra atsakinga už eismo dalyvių neatsakingą vairavimą, KET reikalavimų nepaisymą, tačiau visada imasi atitinkamų prevencinių priemonių, kad vairuotojams eismas remontuojamais kelio ruožais būtų saugus“, – teigiama bendrovės komentare.